ghorabaa
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
ghorabaa

Kitaab wa Soennah
 
IndexPortalLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Wat is het oordeel van een menstruerende vrouw die boeken leest van Tafsir?

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ghorabaa
Admin
Ghorabaa


Aantal berichten : 703
Registration date : 17-05-08

Wat is het oordeel van een menstruerende vrouw die boeken leest van Tafsir? Empty
BerichtOnderwerp: Wat is het oordeel van een menstruerende vrouw die boeken leest van Tafsir?   Wat is het oordeel van een menstruerende vrouw die boeken leest van Tafsir? Icon_minitimezo jun 08, 2008 2:16 pm

Wat is het oordeel van een menstruerende vrouw die boeken leest van Tafsir?


Vraag:
In Nur'Ala Ad-Darb radio programma, hoorde ik dat het is toegestaan voor een vrouw in menstruatie om de syntaxis van de heilge Quraan te analyseren. Ik onderwijs de regels van recitatie aan Moslim vrouwen. Zij komen van verre plaasten en hun tijd is erg beperkt. Is het toegestaan voor mij om de regels van recitatie te onderwijzen, verbeter sommige verzen van de heilige Quraan, en reciteer het voor hen terwijl ik in mijn menstruatie-periode zit? Is het toegestaan voor de lerende vrouw om haar lessen te vervolgen of moet zij wachten totdat zij rein is? Alstublieft, wijs de wettelijke uitspraak over deze daden uit. Moge Allaah u hiervoor belonen. Bovendien, lees ik Tafsir boeken wanneer ik in een menstrautie zit. Is zo?n daad toegstaan? Of moet ik dit laten?

Antwoord

Lof zij alleen aan Allaah, en moge Vrede en Zegeningen rusten op de laatste Profeet Muhammad.

Het is toegestaan voor u om de Heilige Quraan te reciteren terwijl u in menstruatie-periode zit, en ook het onderwijzen van recitatie en de regels gedurende mestruatie, maar zonder de Mushaf aan te raken. De vrouw in een menstruatie-periode kan de Tafsir boeken aanraken en de verzen die erin zitten reciteren, volgens de sterkste opinie van de geleerden.

Moge Allaah ons succes schenken. Moge Vrede en Zegeningen rusten op Profeet Muhammad

Het Permanente Comité voor Onderzoek van Geleerden en het Leveren van Fatwas
(Vice-president van de Comité) 'Abdur-Razzaq 'Afifi
(President) 'Abdul-'Aziz bin Baz

Bron http://www.qurancomplex.com/qfatwa/display.asp?f=55&l=eng&ps=subFtwa

Terug naar boven Ga naar beneden
https://ghorabaa.forumactie.com
 
Wat is het oordeel van een menstruerende vrouw die boeken leest van Tafsir?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Is het toegestaan voor de Junub of menstruerende vrouw een opgenomen cassette-band aan te raken van de Heilige Quraan?
» Vraag: Is het toegestaan voor een menstruerende vrouw om doe'a te reciteren op de dag van 'Arafaah ondanks het feit dat ze aayat uit de Qor'aan bevatten?
» Wat is het oordeel over een vrouw die het haar van haar lichaam verwijdert?
» Alstublieft wijs de wettelijke oordeel op de vrouw in een menstruatie-periode die de Mushaf aanraakt en die de Heilige Quraan reciteert. Is het toegestaan voor haar om de moskee te betreden en erin te blijven?
» Vriendelijke behandeling van de vrouw

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
ghorabaa :: Zusters-
Ga naar: