ghorabaa
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
ghorabaa

Kitaab wa Soennah
 
IndexPortalLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Het laten staan van je baard

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ghorabaa
Admin
Ghorabaa


Aantal berichten : 703
Registration date : 17-05-08

Het laten staan van je baard Empty
BerichtOnderwerp: Het laten staan van je baard   Het laten staan van je baard Icon_minitimedi mei 20, 2008 9:22 pm

De Profeet (vrede zij met hem) zei: “Wie met een goede soennah begint (het initiatief neemt om een goede daad te verrichten), hem komt de beloning van deze (goede soennah) toe en (ook) de beloning van éénieder die deze (goede soennah, hem navolgend) verricht. En wie met een slechte soennah begint (het initiatief neemt om een slechte daad te verrichten), hem komt de zondelast van deze (slechte soennah) toe en (ook) de zondelast van éénieder die deze (slechte soennah, hem navolgend) verricht.” (Moeslim)



De Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) zei toen:

“Wat betreft mijn Heer (Allah), verheven en gezegend is Hij, Hij heeft mij bevolen om mijn baard (met rust) te laten en mijn snor bij te knippen.” (Hassan)

“Knipt de snorren bij en laat de baarden (met rust)!” (al-Boechari en Moeslim)


Profeet (vrede zij met hem) zei:

“Knipt de snorren bij en laat de baarden groeien. Onderscheidt julliezelf van de Magiërs. (volgelingen van een godsdienst die vroeger in Perzië werd beleden)”
(Moeslim)

“Onderscheidt julliezelf van de Moeshrikoen (veelgodenaanbidders), knipt jullie snorren bij en laat jullie baarden staan.” (al-Boechari en Moeslim)


cAa’ieshah (moge Allah tevreden zijn over haar) overlevert dat de Profeet (vrede zij met hem) zei: Tien (zaken) behoren tot de Fitrah; het bijknippen van de snor, het (met rust) laten van de baard...” (Moeslim)

De Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) leert ons ook dat ieder kind met fitrah geboren wordt en dat deze fitrah later wordt gewijzigd door (de opvoeding van) de ouders. (al-Boechari en Moeslim)

Terug naar boven Ga naar beneden
https://ghorabaa.forumactie.com
 
Het laten staan van je baard
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Het scheren van de Snor en het laten groeien van de Baard
» "Als je niet in staat bent om te staan in het nachtgebed
» De Regelgeving betreffende het Scheren van de Baard
» Het hoofd en de baard van de Profeet Mohammed (vrede zij met hem)
» Het bidden achter een man die zijn baard afscheert

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
ghorabaa :: Broeders-
Ga naar: