ghorabaa
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
ghorabaa

Kitaab wa Soennah
 
IndexPortalLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Ik ben arts en mijn functie maakt het nodig om geregeld intoxicanten zoals morfine, cocaïne of valium te gebruiken voor medische behandelingen. Wat is de Islamitische regelgeving omtrent dit en omtrent post-mortern operaties?

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ghorabaa
Admin
Ghorabaa


Aantal berichten : 703
Registration date : 17-05-08

Ik ben arts en mijn functie maakt het nodig om geregeld intoxicanten zoals morfine, cocaïne of valium te gebruiken voor medische behandelingen. Wat is de Islamitische regelgeving omtrent dit en omtrent post-mortern operaties? Empty
BerichtOnderwerp: Ik ben arts en mijn functie maakt het nodig om geregeld intoxicanten zoals morfine, cocaïne of valium te gebruiken voor medische behandelingen. Wat is de Islamitische regelgeving omtrent dit en omtrent post-mortern operaties?   Ik ben arts en mijn functie maakt het nodig om geregeld intoxicanten zoals morfine, cocaïne of valium te gebruiken voor medische behandelingen. Wat is de Islamitische regelgeving omtrent dit en omtrent post-mortern operaties? Icon_minitimedi jul 29, 2008 11:50 pm

Vraag:
Ik ben arts en mijn functie maakt het nodig om geregeld intoxicanten zoals morfine, cocaïne of valium te gebruiken voor medische behandelingen. Wat is de Islamitische regelgeving omtrent dit en omtrent post-mortern operaties?


Antwoord:
Het is niet toegestaan om verboden zaken te gebruiken voor medische behandelingen gebaseerd op verscheiden teksten die de ontoelaatbaarheid van deze zaken vermelden waaronder:
Voorzeker, Allaah stuurt ziekten en medicijnen en stuurt een geneesmiddel voor elke ziekte, dus, zoek voor genezing maar behandel ziekten niet met het verbodene. Overleverd door Abu Dawud

En Buchari vermeld in zijn sahih dat Abu Hurairah () heeft gezegd: De profeet verbood het het gebruiken van vuiligheid in het behandelen van een ziekte. Buchari

Ook is in de Sahih van Muslim overgeleverd door Abu Suwaid, Tariq bin Suwaid al Hadhramiy dat hij gezegd heeft: Ik zei O profeet! In ons land zijn wortels en wij drukken het fijn en en drinken ervan. De profeet zei, Nee, doe dat niet! Ik ging verder en zei: We gebruiken het voor de behandeling van de zieken, Hij zei: "Dat is geen geneesmiddel, maar een ziekmaker". Overgeleverd door Muslim, Abu Dawud en at-Tirmidhi

Het permanente comittee- ad-da'wa: 844


Bron: Guidelines & fataawa related to sickness and medical practice (ibn Taymiyyah, ibn- al_Qayyim, Sheikh bin- Baaz, Sheikh Uthaimeen en het permanente committee)
Vertaald vanuit het Engels door Ummu Obaydirrahmane
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ghorabaa.forumactie.com
 
Ik ben arts en mijn functie maakt het nodig om geregeld intoxicanten zoals morfine, cocaïne of valium te gebruiken voor medische behandelingen. Wat is de Islamitische regelgeving omtrent dit en omtrent post-mortern operaties?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Vraag: Is het toegestaan voor mij om tabak (sigaretten) te kopen voor mijn vader zoals hij mij beveelt om te doen?
» Is het toegestaan voor een vrouw make-up te gebruiken
» Vraag: Wat is de Islamitische regelgeving betreft het dragen van schoenen met hoge hakken?
» Ik ben een zuster die niet in staat is om zwanger te worden behalve door middel van kunstmatige inseminatie i.e. door mijn ei en man zijn sperma te nemen en het vruchtbaar te maken buiten mijn baarmoeder en daarna in mijn baarmoeder plaatsen.
» Vraag: Sommige vrouwelijke studenten met fijn/stijl haar proberen het dikker te maken op manieren die bekend zijn bij meiden. Wat is de regelgeving omtrent dit wetend dat dit iets is wat westerse (ongelovige) vrouwen doen?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
ghorabaa :: Ziekte & genezing-
Ga naar: