ghorabaa
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
ghorabaa

Kitaab wa Soennah
 
IndexPortalLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Ik ben arts en mijn functie maakt het nodig om geregeld intoxicanten zoals morfine, cocaïne of valium te gebruiken voor medische behandelingen. Wat is de Islamitische regelgeving omtrent dit en omtrent post-mortern operaties?

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ghorabaa
Admin
Ghorabaa


Aantal berichten : 703
Registration date : 17-05-08

Ik ben arts en mijn functie maakt het nodig om geregeld intoxicanten zoals morfine, cocaïne of valium te gebruiken voor medische behandelingen. Wat is de Islamitische regelgeving omtrent dit en omtrent post-mortern operaties? Empty
BerichtOnderwerp: Ik ben arts en mijn functie maakt het nodig om geregeld intoxicanten zoals morfine, cocaïne of valium te gebruiken voor medische behandelingen. Wat is de Islamitische regelgeving omtrent dit en omtrent post-mortern operaties?   Ik ben arts en mijn functie maakt het nodig om geregeld intoxicanten zoals morfine, cocaïne of valium te gebruiken voor medische behandelingen. Wat is de Islamitische regelgeving omtrent dit en omtrent post-mortern operaties? Icon_minitimedi jul 29, 2008 11:50 pm

Vraag:
Ik ben arts en mijn functie maakt het nodig om geregeld intoxicanten zoals morfine, cocaïne of valium te gebruiken voor medische behandelingen. Wat is de Islamitische regelgeving omtrent dit en omtrent post-mortern operaties?


Antwoord:
Het is niet toegestaan om verboden zaken te gebruiken voor medische behandelingen gebaseerd op verscheiden teksten die de ontoelaatbaarheid van deze zaken vermelden waaronder:
Voorzeker, Allaah stuurt ziekten en medicijnen en stuurt een geneesmiddel voor elke ziekte, dus, zoek voor genezing maar behandel ziekten niet met het verbodene. Overleverd door Abu Dawud