ghorabaa
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
ghorabaa

Kitaab wa Soennah
 
IndexPortalLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Innovatie is meer geliefd bij Iblies

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ghorabaa
Admin
Ghorabaa


Aantal berichten : 703
Registration date : 17-05-08

Innovatie is meer geliefd bij Iblies Empty
BerichtOnderwerp: Innovatie is meer geliefd bij Iblies   Innovatie is meer geliefd bij Iblies Icon_minitimema aug 04, 2008 11:58 pm

Al-Layth ibn Sa'ed Rahimullah Ta'ala (d. 175H) said:
"If I saw a person of desires (i.e innovaties) walking upon the water I would not accept from him" So Imaam ash-Shaafi'ee then said, "He (al-Layht) has fallen short. If I saw him walking in the air I would not accept from him". Reported by as Suyootie in Al Al-Amr bil 'Ittibaa wan-Nahee 'anil-Ibtidaa.

Al-Layth bin Sa?d Rahimullah Ta'ala(d. 175H) zei:
'Al zou ik een persoon van begeertes (innovaties) over het water zien lopen dan zou ik nog niets van hem aannemen.
Vervolgens zei Imaam as-Shaafi'ie Rahimullah Ta'ala: ?Hij (al-Layth) is tekort gekomen (hij is te mild). Ik zou zeggen: Al zou ik hem in de lucht zien lopen dan zou ik nog niets van hem aannemen.

Refer to Chapter Eight: On the Prohibition of Sitting with the People of Innovaties, Listening to them, Arguing with them, To Abandon them and those who Associate wth them.

Bron: Vanuit het boek Foundations of the Sunnah,
Door Imaam Ahmad bin Hanbal Rahimullah Ta'ala

Terug naar boven Ga naar beneden
https://ghorabaa.forumactie.com
 
Innovatie is meer geliefd bij Iblies
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Op een bepaalde leeftijd geen Hijaab meer.
» een gesprek dat plaats vond tussen Mohammed ibn AbdurRahmaan al Adramie en iemand die naar de innovatie uitnodigde

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
ghorabaa :: Innovatie/Bid’ah-
Ga naar: