ghorabaa
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
ghorabaa

Kitaab wa Soennah
 
IndexPortalLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Salaat al-Istikhaarah

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ghorabaa
Admin
Ghorabaa


Aantal berichten : 703
Registration date : 17-05-08

Salaat al-Istikhaarah Empty
BerichtOnderwerp: Salaat al-Istikhaarah   Salaat al-Istikhaarah Icon_minitimeza aug 09, 2008 8:13 pm

Salaat al-Istikhaarah


Door de nobele Shaykh



Hoesayn ibn 'Awdah al-'Awaayshah



- moge Allah hem behouden -




Voor eenieder die een belangrijk besluit wil nemen en niet weet of het goede zich bevindt in het verrichten ervan of het laten ervan, is het aanbevolen om Allah - Verheven is Hij - hierin om het beste te vragen (istikhaarah). Men bidt dan twee raka'aat die niet tot het verplichte gebed behoren, vervolgens verricht men na de tasliem de bekende smeekbede uit de overlevering van Djaabir - moge Allah tevreden zijn met hem - waarin hij zegt: de Profeet - sallallahoe ‘alayhi wa sallam - leerde ons istikhaarah in alle zaken, net zoals hij ons een Soerah uit de Qor-aan leerde:



إذا هم أحدكم بالأمر فليركع ركعتين من غير الفريضة ثم ليقل اللهم إني أستخيرك بعلمك وأستقدرك بقدرتك وأسألك من فضلك العظيم فإنك تقدر ولا أقدر وتعلم ولا أعلم وأنت علام الغيوب اللهم إن كنت تعلم أن هذا الأمر خير لي في ديني ومعاشي وعاقبة أمري أو قال عاجل أمري وآجله فاقدره لي ويسره لي ثم بارك لي فيه وإن كنت تعلم أن هذا الأمر شر لي في ديني ومعاشي وعاقبة أمري أو قال عاجل أمري وآجله فاصرفه عني واصرفني عنه واقدر لي الخير حيث كان ثم أرضني به
قال ويسمي حاجته




"Wanneer één van jullie een besluit wil maken, laat hij dan twee raka'aat bidden buiten het verplichte gebed om en laat hij vervolgens zeggen:



"Allahoemma innie astakhieroeka bi 'Ilmik, wa astaqdiroeka bi Qoedratik, wa as-aloeka min Fadlikal-‘Adhiem. Fa-innaka taqdiroe wa laa aqdir, wa ta'lamoe wa laa a'lam, wa Anta ‘Allaamoel-Ghoeyoeb. Allahoemma in koenta ta'lamoe anna haadhal-amra khayroen lie fie dienie wa ma'aashie wa ‘aaqibati amrie (of hij zei: ‘aadjili amrie wa aadjilihi), faqdoerhoe lie, wa yassirhoe lie, thoemma baarik lie fieh. Wa in koenta ta'lamoe anna haadhal-amra sharroen lie fie dienie wa ma'aashie wa ‘aaqibati amrie (of hij zei: ‘aadjili amrie wa aadjilihi), fasrifhoe ‘annie, wasrifnie ‘anhoe, waqdoerlil-khayra haythoe kaan, thoemma ardinie bih."



"O Allah, ik vraag U om het beste bij Uw Kennis, ik vraag U dat U mij er sterk voor maakt bij Uw Kracht, en ik vraag U om Uw Geweldige Gunst. Want voorwaar, U heeft Kracht en ik niet, U heeft Kennis en ik niet en U bent de Kenner van de Verborgenheden. O Allah, als U weet dat deze zaak beter voor mij is betreffende mijn religie, mijn leven en mijn einde" of hij zei: "mijn huidige en toekomende situatie: beschik het dan voor mij voor, vergemakkelijk het voor mij en zegen het daarna voor mij. En als U weet dat deze zaak slechter voor mij is betreffende mijn religie, mijn leven en mijn einde" of hij zei: "mijn huidige en toekomende situatie: wend het dan van mij af en wend mij ervan af. En beschik het goede voor mij voor, waar dit zich ook bevindt en stel mij vervolgens hiermee tevreden."



Hij zei: "En dan noemt hij zijn zaak (die hij wil besluiten)."

Overgeleverd door al-Boekhaarie, Aboe Daawoed, at-Tirmidhie, an-Nasaa-ie en Ibn Maadjah. Al-Albaanie verklaarde hem sahieh (authentiek) in Sahieh at-Targhieb wat-Tarhieb (679)



Bron: al-Mawsoe'ah al-Fiqhiyyah al-Moeyassarah fie Fiqh al-Kitaab was-Soennah al-Moetahharah (deel 2, blz. 168)

Vertaald vanuit het Arabisch door: Ridouane Mallouki

www.soennah.com
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ghorabaa.forumactie.com
 
Salaat al-Istikhaarah
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Grenzen van Salaat

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
ghorabaa :: Leer het Gebed & Woedoe-
Ga naar: