ghorabaa
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
ghorabaa

Kitaab wa Soennah
 
IndexPortalLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Sheikh ibn al uthaymeen rahimahullah, werd gevraagd: Als ik klaar ben met mijn woedoe, en ik ga bidden, dan voel ik druppels urine die uit mijn penis komen, wat moet ik doen?

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ghorabaa
Admin
Ghorabaa


Aantal berichten : 703
Registration date : 17-05-08

Sheikh ibn al uthaymeen rahimahullah, werd gevraagd: Als ik klaar ben met mijn woedoe, en ik ga bidden, dan voel ik druppels urine die uit mijn penis komen, wat moet ik doen? Empty
BerichtOnderwerp: Sheikh ibn al uthaymeen rahimahullah, werd gevraagd: Als ik klaar ben met mijn woedoe, en ik ga bidden, dan voel ik druppels urine die uit mijn penis komen, wat moet ik doen?   Sheikh ibn al uthaymeen rahimahullah, werd gevraagd: Als ik klaar ben met mijn woedoe, en ik ga bidden, dan voel ik druppels urine die uit mijn penis komen, wat moet ik doen? Icon_minitimevr sep 05, 2008 10:06 pm

Sheikh ibn al uthaymeen rahimahullah, werd gevraagd: Als ik klaar ben met mijn woedoe, en ik ga bidden, dan voel ik druppels urine die uit mijn penis komen, wat moet ik doen?

Hij antwoordde: Wat je zou moeten doen is het negeren en er geen aandacht aan geven, zoals de imaams ons hebben gezegd om te doen. Geef er geen aandacht aan en ga niet kijken of er iets uit de penis is gekomen of niet. Met de toestemming van ALLAH als men toevlucht zoekt bij ALLAH tegen de vervloekte satan en het negeert, zal het weg gaan. Maar…als men zeer zeker weet, met een zekerheid die men heeft wanneer de zon gezien wordt, dan moet men de plek wassen waar de onreinheid (najaasah) zich bevindt en zijn woedoe herhalen. Omdat sommige mensen denken, wanneer ze iets koels voelen aan de top van de penis, dat er iets uit is gekomen. Als men zeker is, dan moet men doen wat ik gezegd heb. Waar je het over hebt is geen incontinentie, omdat dit stopt, en incontinentie een continu proces is. Maar dit is iets dat gebeurt nadat men bewegingen maakt en er dan een of twee druppels uit komen. Het is geen incontinentie, omdat het stopt na het druppelen. In dit geval zo hij het moeten wassen en zijn woedoe opnieuw moeten verrichten. Dit zou hij altijd moeten doen en hij moet geduldig zijn en hopen op de beloning. Einde…

Sheikh el islaam ibn taymiyyah rahimahullah zei in Majmoo’ al-Fataawa (21/106):
Wat betreft het nauwkeurig onderzoeken van de penis door middel van het te drukken en dergelijke, dan alles van dit is een innovatie (bida3)wat niet noodzakelijk is en niet is aanbevolen om te doen door de imams van moslims. Ook het trekken aan de penis (om de urine eruit te laten vloeien) is volgens de juiste opinie een innovatie (bida3) en dit is niet voorgeschreven door Rasulullah salallahu aleihi wa sallam. Het eruit drukken van de urine is ook een innovatie (bida3) wat niet voorgeschreven is door Rasulullah. De hadith die dit vermeldt is zwak (da’ief) en heeft geen basis (laa asl lahu). Urine komt eruit op een natuurlijke manier, en het stopt ook op een natuurlijke manier (tabi3). Het is zoals men zegt als de uiers van een koe (dare3), als je het laat gebeurt er niks, en als je er aan melkt (7alabt), dan zal er iets uit vloeien.
Elke keer als een man (insaan) zijn penis opent (fata7a), dan zal er iets uit komen vloeien, terwijl als hij het met rust zou laten, dan zou er niks uit komen. Hij zou zich misschien kunnen verbeelden (yugayiloe) dat er iets uit komt…wat waswaas is. Als de top van de penis koel is, dan lijkt het alsof er iets uit is gekomen, wat niet het geval is.
Er kan aan het begin van de penis urine zitten en als de penis gedrukt wordt met een steen of een vinger of iets anders, dan kan er vochtigheid uit komen. Dit ook is een innovatie (bida3). Het is niet nodig dat dit overgebleven urine eruit gehaald dient te worden, en hierover zijn de geleerden het ermee eens (bittifaaq el oulama). Niet met een steen, noch vinger noch met iets anders. Omdat elke keer als hij het eruit probeert te halen, dan komt er meer uit. Dit omdat het altijd lekt. (fainnahu yashra7oe daa2iman)
Je zelf reinigen met stenen (istijmaar) is voldoende, en het niet verplicht om de penis te wassen met water. Het is echter wel aanbevolen (mustahab) voor degene die zich zelf aan het reinigen zijn met water (istinjaa), om ook zijn geslachtsdeel te besprenkelen met een beetje water. Dan wanneer hij iets vochtigs voelt, dan kan hij zeggen dat het van het (besprenkelde) water is. Einde citaat….

De hadith waarnaar hij verwijst is een hadith afkomstig uit ibn majah en gaat als volgt: op gezag van Djaabir radie ALLAH anhu, die zei: Rasulullah salallahu aleihi wa sallam deed de woedoe en besprenkelde zijn geslachtsdeel met water.
Sahih verklaar door sheikh el albaani rahimahullah

In al-Mawsoo’ah al-Fiqhiyyah staat:
De hanafiyya, de shafi’iyyah en de hanbaliyyah zeggen dat wanneer een persoon zijn geslachtsdeel wast met water (istinjaa), dan is het aanbevolen (mustahab) voor hem om zijn geslachtsdeel of zijn broek te besprenkelen met water, om waswaas te voorkomen. Dit omdat wanneer hij iets vochtigs zou voelen, dan zal hij denken dat dit het water is dat hij besprenkelde…Tenzij hij met zekerheid weet dat het niet zo is. Einde citaat.


Terug naar boven Ga naar beneden
https://ghorabaa.forumactie.com
 
Sheikh ibn al uthaymeen rahimahullah, werd gevraagd: Als ik klaar ben met mijn woedoe, en ik ga bidden, dan voel ik druppels urine die uit mijn penis komen, wat moet ik doen?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Wat is het oordeel over het kijken naar en het kopen van Islamitische tekenfilms
» Rechtbanken van de koeffaar
» Als je nog wilt bidden na Taraawieh, moet je al-Witr dan meebidden met de imaam?
» Vraag: Is het toegestaan voor mij om tabak (sigaretten) te kopen voor mijn vader zoals hij mij beveelt om te doen?
» Vraag: "Wat is de regelgeving aangaande het uitstellen van het 'Ishaa gebed tot een laat tijdstip?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
ghorabaa :: Leer het Gebed & Woedoe-
Ga naar: