ghorabaa
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
ghorabaa

Kitaab wa Soennah
 
IndexPortalLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Hoe bescherm je jezelf tegen tovenarij en jaloezie?

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ghorabaa
Admin
Ghorabaa


Aantal berichten : 703
Registration date : 17-05-08

Hoe bescherm je jezelf tegen tovenarij en jaloezie? Empty
BerichtOnderwerp: Hoe bescherm je jezelf tegen tovenarij en jaloezie?   Hoe bescherm je jezelf tegen tovenarij en jaloezie? Icon_minitimewo jun 11, 2008 11:02 am

Hoe bescherm je jezelf tegen tovenarij en jaloezie?


Door de nobele Shaykh



al-Imaam Aboe ‘Abdillaah ‘Abdoel-‘Aziez ibn ‘Abdillaah ibn Baaz



- moge Allah hem genadig zijn -






Vraag: Is er een smeekbede die mij weerhoudt van jaloezie, wanneer ik deze verricht? En is er een smeekbede die ik kan verrichten om mezelf te beschermen tegen tovenarij? Moge Allah u belonen met het goede.



Antwoord: In de Naam van Allah en alle lof is aan Allah. Tot de oorzaken van de bescherming tegen alle kwaadheden behoort het driemaal reciteren van Soerah al-Ikhlaas (112), Soerah al-Falaq (113) en Soerah an-Naas (114) na salaat al-fajdr(1) en salaat al-maghrib(2) en dat men in de ochtend en de avond driemaal toevlucht zoekt bij de Volmaakte Woorden van Allah tegen het kwade wat Hij geschapen heeft, door te zeggen:



أعوذ بكلمات الله التامات من شر ما خلق



"A'oedhoe bi kalimaatil-Laahit-taammaati min sharri maa khalaq

(Ik zoek mijn toevlucht bij de Volmaakte Woorden van Allah tegen het slechte wat Hij heeft geschapen)."(3)



En door in de ochtend en de avond driemaal het volgende te zeggen:



بسم الله الذي لا يضر مع اسمه شيء في الأرض ولا في السماء وهو السميع العليم



"Bismil-Laahilladhie laa yadoerroe ma'asmihi shay-oen fiel-ardi wa laa fies-samaa-i wa hoewas-Samie'oel-‘Aliem

(In de Naam van Allah, Degene bij Wiens Naam niets wat op aarde of in de hemel is enig kwaad kan doen. En Hij is de Alhorende, de Alwetende)."(4)



Al deze zaken zijn authentiek overgeleverd van de Profeet - sallallahoe ‘alayhi wa sallam. Moge Allah eenieder succes schenken.



Bron: Madjmoe' Fataawaa wa Maqaalaat Moetanawwi'ah deel 2, blz. 687
Vertaald vanuit het Arabisch door: Ridouane Mallouki




--------------------------------------------------------------------------------




(1) Voetnoot van de vertaler: Salaat al-fadjr: Het ochtendgebed.



(2) Voetnoot van de vertaler: Salaat al-maghrib: Het avondgebed.



(3) Overgeleverd door Moeslim (2708).



(4) Overgeleverd door at-Tirmidhie (3388) en Ibn Maadjah (3869).

www.soennah.com
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ghorabaa.forumactie.com
 
Hoe bescherm je jezelf tegen tovenarij en jaloezie?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» De wettige middelen van de bescherming tegen tovenarij en het geneesmiddel daarvan
» De Islamitische wetgeving betreffende tovenarij en tovenaars.
» Tovenarij ...
» Nieuw medicijn tegen staar rechtstreeks uit de Quran!!
» 28 manieren om de geestelijke ziekten en de benauwdheid van de borst tegen te gaan

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
ghorabaa :: Aqiedah/ Geloofsleer-
Ga naar: