ghorabaa
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
ghorabaa

Kitaab wa Soennah
 
IndexPortalLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Vraag: O Shayg, Hoe is het mogelijk dat een gelovige weg blijft van ''Riyaa'' in zijn handelingen, en wanneer iemand met lof over je spreekt zal dat je dan schaden?

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ghorabaa
Admin
Ghorabaa


Aantal berichten : 703
Registration date : 17-05-08

Vraag: O Shayg, Hoe is het mogelijk dat een gelovige weg blijft van ''Riyaa'' in zijn handelingen, en wanneer iemand met lof over je spreekt zal dat je dan schaden? Empty
BerichtOnderwerp: Vraag: O Shayg, Hoe is het mogelijk dat een gelovige weg blijft van ''Riyaa'' in zijn handelingen, en wanneer iemand met lof over je spreekt zal dat je dan schaden?   Vraag: O Shayg, Hoe is het mogelijk dat een gelovige weg blijft van ''Riyaa'' in zijn handelingen, en wanneer iemand met lof over je spreekt zal dat je dan schaden? Icon_minitimedo mei 22, 2008 9:12 am

فضيلة الشيخ : كيف يبعد المؤمن عن الرياء في أعماله ، وهل ثنـاء الناس عليه بسبب عبادته يضره ؟



الجواب بتاريخ 2003-05-01 02:50 م
الأعمال بالنيات ، فالذي يثني عليه الناس بعمل الخير وهو لا يعمل هذا إلا ابتغاء مرضاة الله ، فثناء الناس عليه ومدحهم له شهادة منهم بما هو عليه لا يضره ، فإذا أحس بشيء عند مدح الناس له أو ثنائهم عليه أو سمع من يثني عليه إذا أحس بشيء في قلبه من العُجْبِ أو الرياء فعليه أن يلجـأ إلى الله عز وجل وأن يقول الدعاء المأثور عن النبي صلى الله عليه وسلم : { اللهم إني أعوذ بك أن أشرك بك شيئاً أعلمه وأستغفرك لما تعلم } ، فإنه يذهب بإذن الله ما في قلبه من ضعف أو من عجب ، بحول الله وقوته

الشيخ زيد بن محمد المدخلي


Vraag: O Shayg, Hoe is het mogelijk dat een gelovige weg blijft van ''Riyaa'' in zijn handelingen, en wanneer iemand met lof over je spreekt zal dat je dan schaden?

Antwoord: De handelingen zijn met intentie's. Degene over wie vol lof wordt gesproken door zijn handelingen en hij handelt alleen om Allah's welbehagen te verkrijgen, dan is de lof van de mensen over hem dan is dan een teken van dat wat hij doet goed is en het zal hem niet kunnen schaden, maar zodra hij iets merkt wanneer mensen vol lof over hem spreken, wanneer hij dus iets merkt in zijn hart van Riyaa dan is het aan hem om aan Allah te denken en de doe3a te zeggen die de profeet Salla Allahoe 3aleehie wassalaam ons heeft geleerd: { O, Allah ik zoek toevlucht bij U dat ik shirk pleeg terwijl ik het weet, en ik vraag vergeving voor wanneer ik het niet weet}, en dat zal het met behulp van Allah verdwijnen uit het hart.

Shayg Zayd Ibn Mohammed Al-Madkalie
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ghorabaa.forumactie.com
 
Vraag: O Shayg, Hoe is het mogelijk dat een gelovige weg blijft van ''Riyaa'' in zijn handelingen, en wanneer iemand met lof over je spreekt zal dat je dan schaden?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» O Gerespecteerde Shayg: Wordt iemand die ''La Illaha illa Allah'' zegt gerekend als gelovige ?
» Vraag : Wanneer een man op een briefje/papiertje schrijft dat hij zijn vrouw scheidt, en hiervoor geen getuigen neemt, telt deze scheiding dan ?
» Wanneer is iemand een Hizbie?
» Wanneer is iemand een Hizbie?
» Vraag : Wanneer is scheiden toegestaan ?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
ghorabaa :: Algemeen-
Ga naar: