ghorabaa
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
ghorabaa

Kitaab wa Soennah
 
IndexPortalLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Bidden in een ruimte met afbeeldingen aan de muur

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ghorabaa
Admin
Ghorabaa


Aantal berichten : 703
Registration date : 17-05-08

Bidden in een ruimte met afbeeldingen aan de muur Empty
BerichtOnderwerp: Bidden in een ruimte met afbeeldingen aan de muur   Bidden in een ruimte met afbeeldingen aan de muur Icon_minitimema nov 03, 2008 1:02 pm

Bidden in een ruimte met afbeeldingen aan de muur




Geschreven door Het Permanente Comité voor Islaamitisch Onderzoek en Fataawa
Saturday 08 September 2007



Vraag:


“De Raad werd gevraagd over het gebed op de werkplek, in een ruimte waar afbeeldingen van mensen aan de muur voor hen hangen. Is het gebed geldig en zouden ze moeten blijven bidden in zon ruimte?”



Antwoord:


“Het gebed is geldig, en dit schaadt hen niet, insha Allaah, als ze genoodzaakt zijn om op zo`n plek te bidden, vanwege de afwezigheid van een nabije moskee. Echter, het is voor hen verplicht om hun best te doen om met hun supervisors de afbeeldingen in deze ruimte te verwijderen, of om een andere plek te vinden waar geen afbeeldingen aanwezig zijn. Het bidden op een plek waar afbeeldingen aanwezig zijn voor de mensen is namelijk een soort van imitatie van de aanbidders van valse goden, en meerdere overleveringen laten zien dat het verboden is om de vijanden van Allaah te imiteren, en ze laten zien dat het verplicht is om hen tegen te gaan. Men moet ook weten dat het ophangen van afbeeldingen aan de muren van dingen die een ziel hebben, niet toegestaan is. Het is van de wegen van buitensporigheid en shirk, vooral als het afbeeldingen betreft van geerde mensen. En we smeken Allaah om welslagen en leiding voor ons allen.


En door Allaah komt het succes, en moge Allaahs Sallaah en Salaam op onze Profeet zijn, op zijn familie en zijn metgezellen.”






Bron Fataawa al-Lajnah ad-Daaimah lil-Buhooth al-'Ilmiyyah wal-Iftaa, - Volume 6, Pagina 251, Fatwa Nr.1874
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ghorabaa.forumactie.com
 
Bidden in een ruimte met afbeeldingen aan de muur
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Het bidden achter een man die zijn baard afscheert
» Als je nog wilt bidden na Taraawieh, moet je al-Witr dan meebidden met de imaam?
» Sheikh ibn al uthaymeen rahimahullah, werd gevraagd: Als ik klaar ben met mijn woedoe, en ik ga bidden, dan voel ik druppels urine die uit mijn penis komen, wat moet ik doen?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
ghorabaa :: Leer het Gebed & Woedoe-
Ga naar: