ghorabaa
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
ghorabaa

Kitaab wa Soennah
 
IndexPortalLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Reizen wel of niet vasten

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ghorabaa
Admin
Ghorabaa


Aantal berichten : 703
Registration date : 17-05-08

Reizen wel of niet vasten Empty
BerichtOnderwerp: Reizen wel of niet vasten   Reizen wel of niet vasten Icon_minitimedo mei 22, 2008 9:34 am

ad-Darda'e heeft overgeleverd dat ze op reis gingen met de profeet op een heette dag, degene die aan het vasten waren was alleen de profeet en Abdullah ibn rawaaha.andere overlevering;Sommige van ons waren aan het vasten en andere niet ( tijdens jihaad).


Imaam ahmed de hadith van Hamza al-aslami die zei :

Oh boodschapper van Allah ik vind me zelf sterk genoeg om door te vasten tijdens het reizen, zou het [b]erg zijn[b] als ik door ging vasten ? De profeet ( salallahu 3alayhi wa sallam ) Antwoordde: " Het is een uitzondering die Allah gegeven heeft. Diegene die het accepteert heeft het goed gedaan En diegene die wil vasten, dan is daar niks mis mee. ( overgeleverd door moeslim)


" Wie van jullie aanwezig is in de maand, laat die dan vasten, maar wie ziek is of op reis, dan is er een aantal andere dagen (om de vasten in te halen). Allah wenst voor jullie het gemakkelijke en Hij wenst niet voor jullie het ongemak. En maakt het aantal (dagen) vol en prijst Allah's Grootheid omdat Hij jullie leiding schonk, hopelijk zullen jullie dankbaar zijn....."

( Sura baqrah ayaa 185)
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ghorabaa.forumactie.com
 
Reizen wel of niet vasten
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Wanneer de zwangere en de zogende vrouw niet in staat zijn om te vasten
» 48 Vragen omtrent het vasten
» Wat is de regelgeving als iemand uit vergeetachtigheid eet of drinkt tijdens het vasten?
» Is het toegestaan voor de vrouw om te reizen zonder mahram?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
ghorabaa :: Ramadan/vasten-
Ga naar: