ghorabaa
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
ghorabaa

Kitaab wa Soennah

IndexPortalLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Hadieth gehoorzaamheid

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ghorabaa
Admin
Ghorabaa

Aantal berichten : 703
Registration date : 17-05-08

Hadieth gehoorzaamheid Empty
BerichtOnderwerp: Hadieth gehoorzaamheid   Hadieth gehoorzaamheid Icon_minitimedi mei 20, 2008 6:41 pm

Hadieth
Allaah Ta'ala zegt: "O Profeet, voorwaar, Wij hebben jou gezonden als een getuige en als een brenger van verheugde tijdingen en als een waarschuwer en als een oproeper tot Allaah, met Zijn toestemming, en als een verlichtende lamp." (Al-Ahzaab: 45-46)

Allaah Ta'ala zegt: "En wat de Boodschapper jullie geeft, neemt dat; maar wat Hij jullie verbiedt, onthoudt je daarvan." (Al-Hasjr: 7)

De Profeet (salaallaahoe `alayhie was sallem) zegt: "Niemand gelooft werkelijk totdat Ik meer geliefd bij hem ben dan zijn vader, zoon en alle mensen." (Authentieke Hadieth)

Iemaam al-Awzaa'ie heeft gezegd: "Houdt jullie vast aan de overleveringen van de Selef zelfs wanneer de mensen je niet accepteren en wees gewaarschuwd voor de meningen van personen zelfs wanneer zij hun praatjes schoonschijnend maken. (Overgeleverd door al-Aadjoerrie in Ash-Sharie'ah nr. 63)

Mohammed ibn Bindaar es-Sabbaak el-Djardjaanie heeft gezegd: Ik zei ooit eens tegen Ahmed ibn Hanbal: “Werkelijk, het wordt moeilijk voor mij om te zeggen ‘die en die is zwak’ en ‘die en die is een leugenaar’.” Dus Ahmed zei: “Als jij nu stil blijft en ik blijf stil, wie zal dan de onwetende persoon gewaar maken van wat authentiek is en wat defectief is?” (Madjmoe’oel-Fataawaa van ibn Temiejah (28/231))

El-Foedayl ibn `Ijaadh heeft gezegd: ‘De zielen zijn geschapen in groepen die elkaar aantrekken. Diegene die elkaar ontmoet hebben klikken met elkaar terwijl degenen die elkaar niet ontmoet hebben elkaar afstoten! Het is onmogelijk dat een Soennie zich aangetrokken voelt tot een persoon van bid’ah behalve uit hypocrisie!’ Ibn Battah zei vervolgens in zijn commentaar op deze uitspraak van el-Fodayl: ‘el-Fodayl heeft hier gelijk, want we zien dit hedendaags met eigen ogen!’(Al-Iebaanah 2/456).

www.ahloelhadith.com
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ghorabaa.forumactie.com

Hadieth gehoorzaamheid
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Gebedstijden hadieth
» Fatwa en hadieth turken

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
ghorabaa :: Hadieth/ Profetische Overleveringen-