ghorabaa
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
ghorabaa

Kitaab wa Soennah
 
IndexPortalLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Niet-Moslims broeder of zuster noemen.

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ghorabaa
Admin
Ghorabaa


Aantal berichten : 703
Registration date : 17-05-08

Niet-Moslims broeder of zuster noemen. Empty
BerichtOnderwerp: Niet-Moslims broeder of zuster noemen.   Niet-Moslims broeder of zuster noemen. Icon_minitimevr jun 13, 2008 3:32 pm

Niet-Moslims broeder of zuster noemen.




Vraag:

Wanneer ik niet-moslims naar de Islaam uitnodig, bemerk ik dat ik hen soms "zuster" en "broeder" noem, of ik zeg "O broeders", daarmee bedoelende de broederschap der mens. Ik doe dit om hun harten te verzachten en hun aan te trekken om te luisteren naar wat ik te zeggen heb. Is er enig kwaad hierin?

Antwoord:

Er is geen twijfel over dat het niet is toegestaan om niet-moslims "broeders" te noemen, vanwege hetgeen Allaah (soebhaanahoe wa Ta'aala) zegt:
Voorzeker, de gelovigen zijn broeders. [Soerah al-Hoedjoeraat 49: Vers 10]

Broederschap is daarom in geloof. Hoewel als hij een broeder is in afkomst, dan zou het acceptabel zijn. Allaah (soebhaanahoe wa Taaala) zegt:

En naar Aad (stuurden Wij) hun broer Hoed. [Soerah Hoed 11: Vers 50]

En naar Madyan (stuurden Wij) hun broer Shoeayban. [Soerah Hoed 11: Vers 84]

En zulke gelijke verzen. Dit is acceptabel wanneer er een broederlijke relatie bestaat door afkomst. Hoe dan ook, hij is niet je broer in religie. Allaah, de Sublieme, zei tegen Noeh betreffende zijn zoon:

Voorzeker, hij is niet jouw familie. [Soerah Hoed 11: Vers 46]

Hoe dan ook, het is mogelijk om een manier hier om heen te vinden. Hij moet niet zeggen: O mijn broer, maar liever: O broer, hiermee bedoelende, dat hij broer is van wie dan ook zijn broer is, of het nou in religie of in afkomst is. Op deze manier, kan hij hem aantrekken en zijn hart verzachten terwijl hij broederschap niet aan zichzelf toekent. Hinten of toespeling is een manier om het liegen heen.


Shaych Mohammed ibn Saalih al-Uthaymien rahiemehoellaa

Terug naar boven Ga naar beneden
https://ghorabaa.forumactie.com
 
Niet-Moslims broeder of zuster noemen.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Is het voor Moslims toegestaan om hun kinderen naar de scholen van de niet-moslims te sturen
» Waarom worden niet-moslims niet toegelaten in Mekka?
» Ik ben een zuster die niet in staat is om zwanger te worden behalve door middel van kunstmatige inseminatie i.e. door mijn ei en man zijn sperma te nemen en het vruchtbaar te maken buiten mijn baarmoeder en daarna in mijn baarmoeder plaatsen.
» Wie zijn Moslims?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
ghorabaa :: Algemeen-
Ga naar: