ghorabaa
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
ghorabaa

Kitaab wa Soennah
 
IndexPortalLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Sperma is rein

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ghorabaa
Admin
Ghorabaa


Aantal berichten : 703
Registration date : 17-05-08

Sperma is rein Empty
BerichtOnderwerp: Sperma is rein   Sperma is rein Icon_minitimedi jun 03, 2008 8:43 pm

4. ‘al-madhiey’ [1] en ‘al-wadiey’[2]



عَنْ عَلِي َ رضي الله عنه قَالَ
كُنْتُ رَجُلاً مَذّاءً وَكُنْتُ اسْتَحْيِي أَنْ أَسْأَلَ النّبِيّ صلى الله عليه وسلم، لِمَكَانِ ابْنَتِهِ، فَأَمَرْتُ الْمِقْدَادَ بْنَ الأَسْوَدِ. فَسَأَلَهُ فَقَالَ: "يَغْسِلُ ذَكَرَهُ. وَيَتَوَضّأُ


(Al-Boekharie, Moeslim)

‘Alie verhaalt: “Ik was een man die erg last had van het vrijkomen van al-madhiey. En ik schaamde mij om de Profeet hierover te vragen vanwege (mijn huwelijk met) zijn dochter. Ik vroeg Miqdaad bin al-Aswad op om de Profeet hierover te vragen. Waarop de Profeet antwoordde: “Hij dient zijn geslachtsdeel te wassen en vervolgens de woedoe te verrichten.”

Er komt nergens in de overlevering voor dat de kleding hier van gewassen moet worden, alleen dat het wat besproeit moet worden, waardoor de geleerden dit de lichte onreinheid noemen.



عن بن عباس رضي الله عنه
قال المني والمذي والودي فالمني منه الغسل ومن هذين الوضوء يغسل ذكره ويتوضأ

(Al-bayhaqie)


Ibn ‘Abbaas verhaalt: “Al-manniey, al-wadiey en al-madhiey, wat betreft al-manniey (spermazaad), dit vereist de g’oesl. En wat de rest betreft (al-wadiey en al-madhiey). Was de geslachtsdeel en verricht de woedoe.”



عَنْ سَهْلِ بْنِ حُنَيْفٍ رضي الله عنه قَالَ
كُنْتُ أَلْقَىَ مِنَ المَذْيِ شِدّةً وَعَنَاءً، فَكُنْتُ أُكْثِرُ منْهُ الْغُسْلَ. فَذَكَرْتُ ذَلِكَ لِرَسُولِ الله صلى الله عليه وسلم وَسَأَلْتُهُ عَنْهُ؟ فَقَالَ: إنّمَا يُجْزِئُكَ مِنْ ذَلِكَ الْوُضُوء. فَقلت: يَا رَسُولَ الله، كَيْفَ بِمَا يُصِيبُ ثَوْبِي مِنْهُ؟ قَالَ: يَكْفِيكَ أَنْ تَأْخُذَ كَفّا مِنَ مَاءٍ فَتَنْضَحَ به ثَوْبَكَ حَيْثُ تَرَى أَنّهُ أَصَابَ مِنْهُ

(Sahieh at-Tirmidhie)


Sahl ibnoe Hoenaif verhaalt; ik had moeilijkheden met de al-madhiey, en verrichte daardoor veel de g’oesl, waarop ik de boodschapper van Allah hieromtrent vraagde; waarop hij antwoordde;

“Het was genoeg voor je geweest om de woedoe te verrichten.”

Waarop ik weer vroeg; Oh boodschapper van Allah en hoe zit het met wat er op mijn kleding terechtkomt? Waarop hij weer antwoordde;

“Het is genoeg om een handvol water te nemen en het deel dat geraakt is (met al-madhiey) te besprenkelen.”


Uit deze overleveringen kunnen we begrijpen dat de urine van een jonge zuigeling, de al-madhiey en al-wadiey onrein zijn, maar hun reiniging werd door de sharie’ah vergemakkelijkt, omdat de mens er moeilijkheden mee zal hebben telkens één van deze materie zijn kleding aanraakt, om deze elke keer te wassen, en dit omdat het veel voorkomt.



------------------------------------------------------------------------
[1] ‘Al-madhiey’ is de voorvocht die vrijkomt bij lustgevoelens van zowel de man als de vrouw, en het vrijkomen ervan kan onopgemerkt gebeuren, en is onrein.
[2] ‘Al-wadiey’ is een witte dikke substantie die na het urineren vrijkomt, en deze is ook onrein.

Terug naar boven Ga naar beneden
https://ghorabaa.forumactie.com
 
Sperma is rein
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Zaken die als onrein gezien worden terwijl ze rein zijn
» Als een vrouw die menstrueert of een postnatale bloeding heeft, overdag rein wordt, dient zij zich..
» Ik ben een zuster die niet in staat is om zwanger te worden behalve door middel van kunstmatige inseminatie i.e. door mijn ei en man zijn sperma te nemen en het vruchtbaar te maken buiten mijn baarmoeder en daarna in mijn baarmoeder plaatsen.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
ghorabaa :: Leer het Gebed & Woedoe-
Ga naar: