ghorabaa
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
ghorabaa

Kitaab wa Soennah
 
IndexPortalLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 «.. En eet en drinkt tot de witte draad van de zwarte draad voor jullie te onderscheiden is …» (2:187)

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ghorabaa
Admin
Ghorabaa


Aantal berichten : 703
Registration date : 17-05-08

«.. En eet en drinkt tot de witte draad van de zwarte draad voor jullie te onderscheiden is …» (2:187) Empty
BerichtOnderwerp: «.. En eet en drinkt tot de witte draad van de zwarte draad voor jullie te onderscheiden is …» (2:187)   «.. En eet en drinkt tot de witte draad van de zwarte draad voor jullie te onderscheiden is …» (2:187) Icon_minitimedi jun 10, 2008 10:08 am

Adi ibn Hatim overleverde:

“Toen de volgende verzen werden geopenbaard: «.. En eet en drinkt tot de witte draad van de zwarte draad voor jullie te onderscheiden is …» (2:187) nam ik twee draden, een zwarte en een witte, en bewaarde ze onder mijn kussen.´s Nachts bekeek ik ze steeds weer, maar ik kon er niets uit opmaken. Daarom ging ik de volgende ochtend naar de Profeet en vertelde hem alles. Hij legde me uit: “Dat vers slaat op het donker van de nacht en het licht van de zonsopgang.”

(Boechari)
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ghorabaa.forumactie.com
 
«.. En eet en drinkt tot de witte draad van de zwarte draad voor jullie te onderscheiden is …» (2:187)
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Is het toegestaan voor een student om te waarschuwen voor de mensen van innovaties?
» Vraag: Is het toegestaan voor mij om tabak (sigaretten) te kopen voor mijn vader zoals hij mij beveelt om te doen?
» Wat is jullie opinie over de handeling van de Taliban
» Wat is de regelgeving als iemand uit vergeetachtigheid eet of drinkt tijdens het vasten?
» Het is toegestaan voor de Al-khateeb (degene die een huwelijksaanzoek gedaan heeft) om zijn Khateebah (de vrouw waarmee hij wil trouwen) telefonisch te spreken als de voogd daar toestemming voor geeft

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
ghorabaa :: Leer het Gebed & Woedoe-
Ga naar: