ghorabaa
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
ghorabaa

Kitaab wa Soennah
 
IndexPortalLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Vraag: Is het toegestaan voor mij om tabak (sigaretten) te kopen voor mijn vader zoals hij mij beveelt om te doen?

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ghorabaa
Admin
Ghorabaa


Aantal berichten : 703
Registration date : 17-05-08

Vraag: Is het toegestaan voor mij om tabak (sigaretten) te kopen voor mijn vader zoals hij mij beveelt om te doen? Empty
BerichtOnderwerp: Vraag: Is het toegestaan voor mij om tabak (sigaretten) te kopen voor mijn vader zoals hij mij beveelt om te doen?   Vraag: Is het toegestaan voor mij om tabak (sigaretten) te kopen voor mijn vader zoals hij mij beveelt om te doen? Icon_minitimewo aug 27, 2008 7:37 pm

Vraag: Is het toegestaan voor mij om tabak (sigaretten) te kopen voor mijn vader zoals hij mij beveelt om te doen?


Antwoord: Het is niet toegestaan voor jou om iets voor je vader te kopen welk gebruik haraam is, hetzij sigaretten, opium, drugs, alcohol of iets anders dan dit. Dit is omdat het is bevestigd van de Profeet (sal Allaahoe `alayhi wa sellem):

((Er is geen gehoorzaamheid aan de schepping met het ongehoorzaam zijn aan de Schepper)).

En zijn (sal Allaahoe `alayhi wa sellem) uitspraak:

((Zeker, gehoorzaamheid is in (al) het goede)).

Dus het is op jou om hem te adviseren en hem op een goede manier een excuus te geven tegen het kopen van hen (sigaretten)

En met Allaah is alle succes en moge Allaah vrede en zegeningen zenden op onze Profeet (sal Allaahoe `alayhi wa sellem) en zijn familie en zijn metgezellen.

Het Permanente Commitee voor Islaamitisch Onderzoek en Fataawaa, bestaande uit -

Voorzitter: Shaykh 'Abdul 'Azeez ibn Abdullaah ibn Baaz;
Vice Voorzitter: Shaykh 'Abdur-Razzaaq 'Afeefee;
Lid: Shaykh 'Abdullaah ibn Ghudayyaan;
Lid: Shaykh 'Abdullaah ibn Qu'ood
Fataawa al-Lajnah ad-Daa.imah lil-Buhooth al-'Ilmiyyah wal-Iftaa. - Volume 13, Page 64, Question No.4 of Fatwa No.3201

Terug naar boven Ga naar beneden
https://ghorabaa.forumactie.com
 
Vraag: Is het toegestaan voor mij om tabak (sigaretten) te kopen voor mijn vader zoals hij mij beveelt om te doen?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Is het toegestaan om voor onze kinderen speelgoed te kopen
» Mag ik mijn vader verbannen uit mijn leven, omdat hij een slechte persoon is?
» Vraag: Is het toegestaan om muziek (audio) cassettes te verkopen, zoals cassettes van Oemm Koelthoem en Faried al-Atrash en wat gelijk is aan hen?
» Vraag: Is het toegestaan voor een menstruerende vrouw om doe'a te reciteren op de dag van 'Arafaah ondanks het feit dat ze aayat uit de Qor'aan bevatten?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
ghorabaa :: Fiqh Zaken-
Ga naar: