ghorabaa
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
ghorabaa

Kitaab wa Soennah
 
IndexPortalLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Mag ik mijn vader verbannen uit mijn leven, omdat hij een slechte persoon is?

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ghorabaa
Admin
Ghorabaa


Aantal berichten : 703
Registration date : 17-05-08

Mag ik mijn vader verbannen uit mijn leven, omdat hij een slechte persoon is? Empty
BerichtOnderwerp: Mag ik mijn vader verbannen uit mijn leven, omdat hij een slechte persoon is?   Mag ik mijn vader verbannen uit mijn leven, omdat hij een slechte persoon is? Icon_minitimedi mei 20, 2008 8:15 pm

Mag ik mijn vader verbannen uit mijn leven, omdat hij een slechte persoon is?

Door de nobele Shaykh



Aboe ‘Oemar Saalim al-‘Adjmie



- moge Allah hem behouden -





Vraag: Mijn vader is een slechte persoon; hij bidt niet en doet veel zaken die tegen de Islaam indruisen. Ik heb van alles geprobeerd om hem het rechte pad op te krijgen, maar hij wil niet. Ik heb da'wah(1) verricht, met hem gesproken, maar niets heeft tot nu toe geholpen. Mag ik hem verbannen uit mijn leven, zodat ik het boek kan sluiten en verder kan gaan met mijn leven?



Antwoord: Het is uw plicht om op een goede manier om te gaan met uw vader en geduld met hem te hebben, opdat Allah zijn hart zal openen. Tezamen hiermee dient u datgene wat hij aan zonden heeft te haten.



Bron: Een persoonlijke mail van de Shaykh, 21 november 2006
Vertaald vanuit het Arabisch door: Ridouane Mallouki




--------------------------------------------------------------------------------



(1) Voetnoot van de vertaler: Da'wah: Uitnodiging naar de Islaam/het rechte pad.

www.soennah.com
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ghorabaa.forumactie.com
 
Mag ik mijn vader verbannen uit mijn leven, omdat hij een slechte persoon is?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Vraag: Is het toegestaan voor mij om tabak (sigaretten) te kopen voor mijn vader zoals hij mij beveelt om te doen?
» Ik ben een zuster die niet in staat is om zwanger te worden behalve door middel van kunstmatige inseminatie i.e. door mijn ei en man zijn sperma te nemen en het vruchtbaar te maken buiten mijn baarmoeder en daarna in mijn baarmoeder plaatsen.
» Sheikh ibn al uthaymeen rahimahullah, werd gevraagd: Als ik klaar ben met mijn woedoe, en ik ga bidden, dan voel ik druppels urine die uit mijn penis komen, wat moet ik doen?
» Slechte geheugen, oplossing...
» Vraag: We leven in de landen van Koefr en horen geen Adhaan, wordt het gezamenlijke gebed voor ons verplicht?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
ghorabaa :: Algemeen-
Ga naar: