ghorabaa
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
ghorabaa

Kitaab wa Soennah
 
IndexPortalLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Het wettige geneesmiddel voor tovenarij

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ghorabaa
Admin
Ghorabaa


Aantal berichten : 703
Registration date : 17-05-08

Het wettige geneesmiddel voor tovenarij Empty
BerichtOnderwerp: Het wettige geneesmiddel voor tovenarij   Het wettige geneesmiddel voor tovenarij Icon_minitimewo jun 11, 2008 11:16 am

Het wettige geneesmiddel voor tovenarij


Door de nobele Shaykh



al-Imaam Aboe ‘Abdillaah ‘Abdoel-‘Aziez ibn ‘Abdillaah ibn Baaz



- moge Allah hem genadig zijn -






Vraag: Ik heb één van de geleerden het volgende horen zeggen: "Degene die denkt dat hij getroffen is door tovenarij dient zeven blaadjes van de lotusbloem te nemen en deze in een beker/kan met water te doen. Vervolgens dient hij het volgende hierover te lezen: Soerah al-Falaq (113), Soerah an-Naas (114), Aayatoel-Koersie (Soerah al-Baqarah 2:255), Soerah al-Kaafiroen (109), Soerah al-Faatihah (1) en de Woorden van Allah - Verheven is Hij:



وَمَآ أُنْزِلَ عَلَى ٱلْمَلَكَيْنِ بِبَابِلَ هَارُوتَ وَمَارُوتَ



En datgene dat werd neergezonden naar de Engelen in Babylon, Haaroet en Maaroet

[ Soerah al-Baqarah 2:102 ]."



Zijn deze woorden correct? En wat moet degene doen die denkt dat hij betoverd is? Geef ons profijt, moge Allah u profijt geven.



Antwoord: Er is geen twijfel dat tovenarij bestaat - en een gedeelte ervan is inbeelding - en dat deze plaatsvindt en invloed heeft met de toestemming van Allah - de Almachtige en Majesteitelijke, zoals Allah - Verheerlijkt en Verheven is Hij - zegt over de tovenaars:



وَٱتَّبَعُواْ مَا تَتْلُواْ ٱلشَّيَاطِينُ عَلَىٰ مُلْكِ سُلَيْمَانَ وَمَا كَفَرَ سُلَيْمَانُ وَلَـٰكِنَّ ٱلشَّيْاطِينَ كَفَرُواْ يُعَلمُونَ ٱلنَّاسَ ٱلسحْرَ وَمَآ أُنْزِلَ عَلَى ٱلْمَلَكَيْنِ بِبَابِلَ هَارُوتَ وَمَارُوتَ وَمَا يُعَلمَانِ مِنْ أَحَدٍ حَتَّىٰ يَقُولاَ إِنَّمَا نَحْنُ فِتْنَةٌ فَلاَ تَكْفُرْ فَيَتَعَلَّمُونَ مِنْهُمَا مَا يُفَرقُونَ بِهِ بَيْنَ ٱلْمَرْءِ وَزَوْجِهِ وَمَا هُم بِضَآرينَ بِهِ مِنْ أَحَدٍ إِلاَّ بِإِذْنِ ٱللَّهِ



En zij volgden datgene wat de duivels berichtten ten tijde van het koninkrijk van Soelaymaan (Salomon). Soelaymaan was niet ongelovig, maar de duivels waren ongelovig. Zij onderwezen de mensen tovenarij en datgene dat werd neergezonden naar de Engelen in Babylon, Haaroet en Maaroet. En zij onderwezen niemand, totdat zij zeiden: "Voorwaar, wij zijn slechts een beproeving. Pleeg dus geen ongeloof." En zij leerden datgene van hen waarmee zij een scheiding veroorzaakten tussen een man en zijn echtgenote. En zij konden niemand daarmee kwaad doen, behalve met de toestemming van Allah

[ Soerah al-Baqarah 2:102 ].



Tovenarij heeft dus een invloed, maar slechts met de voorbeschikte toestemming van Allah, aangezien er niets bestaat zonder de Lotsbepaling en Voorbeschikking van Allah - Verheerlijkt en Verheven is Hij. Maar er is een geneesmiddel voor deze tovenarij. Want de Profeet - sallallahoe ‘alayhi wa sallam - was getroffen met deze tovenarij, maar Allah bevrijdde hem en verloste hem van het kwaad hiervan. En zij vonden datgene wat de tovenaar verricht had en deden dit teniet, waarop Allah Zijn Profeet - sallallahoe ‘alayhi wa sallam - daarvan genas. Op dezelfde manier, als datgene wat de tovenaar verricht heeft gevonden wordt, bijv. vastgeknoopte touwen, of spijkers die aan elkaar zijn vastgemaakt, enz., dan wordt dat tenietgedaan, omdat onder het werk van de tovenaars is dat zij op de knopen blazen en hierop slaan voor hun verwerpelijke doelen. Het kan zijn dat hetgeen zij willen volbracht wordt met de toestemming van Allah, en het kan zijn dat het teniet wordt gedaan, want onze Heer - Verheerlijkt en Verheven is Hij - heeft macht over alle zaken.



De tovenarij kan ook behandeld worden door middel van de recitatie, of dit nu gebeurt doordat degene die betoverd is zelf reciteert, als zijn verstand niet is aangetast, of dat een ander over hem leest. Hij dient op zijn borst te blazen of op elk ander lichaamsdeel en Soerah al-Faatihah (1) te lezen, evenals Aayatoel-Koersie (Soerah al-Baqarah 2:255), Soerah al-Ikhlaas (112), Soerah al-Falaq (113), Soerah an-Naas (114) en de bekende Verzen van de tovenarij in Soerah al-A'raaf, Soerah Yoenoes en Soerah Ta Ha.



In Soerah al-A'raaf zijn dat de volgende Verzen:



وَأَوْحَيْنَآ إِلَىٰ مُوسَىٰ أَنْ أَلْقِ عَصَاكَ فَإِذَا هِيَ تَلْقَفُ مَا يَأْفِكُونَ * فَوَقَعَ ٱلْحَقُّ وَبَطَلَ مَا كَانُواْ يَعْمَلُونَ * فَغُلِبُواْ هُنَالِكَ وَٱنقَلَبُواْ صَاغِرِينَ



En Wij openbaarden aan Moesa: "Werpt jouw stok," en zij verslond de valsheid die zij hadden gemaakt * Aldus werd de Waarheid bevestigd, en datgene wat zij deden werd tenietgedaan * Daar werden zij verslagen en zij keerden vernederd terug

[ Soerah al-A'raaf 7:117-122 ].



En in Soerah Yoenoes zijn dat de volgende Verzen:



وَقَالَ فِرْعَوْنُ ٱئْتُونِي بِكُل سَاحِرٍ عَلِيمٍ * فَلَمَّا جَآءَ ٱلسَّحَرَةُ قَالَ لَهُمْ مُّوسَىٰ أَلْقُواْ مَآ أَنتُمْ مُّلْقُونَ * فَلَمَّآ أَلْقُواْ قَالَ مُوسَىٰ مَا جِئْتُمْ بِهِ ٱلسحْرُ إِنَّ ٱللَّهَ سَيُبْطِلُهُ إِنَّ ٱللَّهَ لاَ يُصْلِحُ عَمَلَ ٱلْمُفْسِدِينَ * وَيُحِقُّ ٱللَّهُ ٱلْحَقَّ بِكَلِمَاتِهِ وَلَوْ كَرِهَ ٱلْمُجْرِمُونَ



En de Farao zei: "Brengt mij elke geleerde tovenaar." * En toen de tovenaars kwamen, zei Moesa tot hen: "Werpt wat jullie te werpen hebben." * En toen zij wierpen, zei Moesa: "Datgene waar jullie mee gekomen zijn, is tovenarij. Voorwaar, Allah zal deze tenietdoen. Voorwaar, Allah zet het werk van de verderfzaaiers niet recht." * En Allah vestigt de Waarheid met Zijn Woorden, ook al hebben de misdadigers er een afkeer van

[ Soerah Yoenoes 10:79-82 ].




www.soennah.com
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ghorabaa.forumactie.com
Ghorabaa
Admin
Ghorabaa


Aantal berichten : 703
Registration date : 17-05-08

Het wettige geneesmiddel voor tovenarij Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het wettige geneesmiddel voor tovenarij   Het wettige geneesmiddel voor tovenarij Icon_minitimewo jun 11, 2008 11:16 am

En in Soerah Ta Ha de volgende Woorden van Allah - Verheerlijkt is Hij:



قَالُواْ يٰمُوسَىٰ إِمَّآ أَن تُلْقِيَ وَإِمَّآ أَن نَّكُونَ أَوَّلَ مَنْ أَلْقَىٰ * قَالَ بَلْ أَلْقُواْ فَإِذَا حِبَالُهُمْ وَعِصِيُّهُمْ يُخَيَّلُ إِلَيْهِ مِن سِحْرِهِمْ أَنَّهَا تَسْعَىٰ * فَأَوْجَسَ فِي نَفْسِهِ خِيفَةً مُّوسَىٰ * قُلْنَا لاَ تَخَفْ إِنَّكَ أَنتَ ٱلأَعْلَىٰ * وَأَلْقِ مَا فِي يَمِينِكَ تَلْقَفْ مَا صَنَعُوۤاْ إِنَّمَا صَنَعُواْ كَيْدُ سَاحِرٍ وَلاَ يُفْلِحُ ٱلسَّاحِرُ حَيْثُ أَتَىٰ



Zij zeiden: "O Moesa! Of jij werpt, of zijn wij de eersten die werpen." * Hij zei: "Neen, werpt maar." * En plotseling werd door hun tovenarij voor hem ingebeeld dat hun touwen en stokken zich voortbewogen * Toen voelde Moesa een vrees in zich opkomen * Wij zeiden: "Vreest niet. Voorwaar, jij bent degene die zal overwinnen * En werpt datgene wat in je rechterhand is, het zal datgene wat zij verricht hebben verslinden. Voorwaar, wat zij verricht hebben is slechts de list van een tovenaar. En de tovenaar zal niet welslagen, wat hij ook doet."

[ Soerah Ta Ha 20:65-69 ]



Hij dient ook Soerah al-Kaafiroen (109), Soerah al-Ikhlaas (112), Soerah al-Falaq (113) en Soerah an-Naas (114) te lezen, en het is beter dat hij Soerah al-Ikhlaas, Soerah al-Falaq en Soerah an-Naas driemaal reciteert. Vervolgens dient hij een smeekbede voor hem te verrichten dat hij beter wordt:



اللهم رب الناس أذهب الباس، واشف أنت الشافي لا شفاء إلا شفاؤك شفاءً لا يغادر سقما



"Allahoemma Rabban-naas, adh-hibil-baas, washfi antash-Shaafie, laa shifaa-a illaa shifaa-oek, shifaa-an laa yoeghaadiroe saqama

(O Allah, Heer van de mensen, neem het kwaad weg. Genees, U bent de Genezer. Er is geen genezing dan Uw genezing, een genezing die geen ziekte achterlaat)."(1)



Hij dient dit driemaal te zeggen. En ook dient hij het volgende te zeggen:



بسم الله أرقيك من كل شيء يؤذيك من شر كل نفس أو عين حاسد الله يشفيك بسم الله أرقيك



"Bismil-Laahi arqiek, min koelli shay-in yoe-dhiek, min sharri koelli nafsin aw ‘ayni haasidinil-Laahoe yashfiek, bismil-Laahi arqiek

(In de Naam van Allah lees ik over jou. En moge Allah jou genezen van elke zaak die jou kwaad doet, en van het kwaad van elke ziel of elk afgunstig oog. In de Naam van Allah lees ik over jou)."(2)



Hij dient dit driemaal te zeggen en smeekbeden voor hem te verrichten dat hij geneest en beter wordt. En als hij in zijn roeqya het volgende zegt:



أعيذك بكلمات الله التامات من شر ما خلق



"Oe'iedhoeka bi kalimaatil-Laahit-taammaati min sharri maa khalaq

(Ik zoek toevlucht voor jou bij de Volmaakte Woorden van Allah tegen het slechte wat Hij heeft geschapen)."(3)



...en dit driemaal zegt, dan is dat ook goed.



Al deze zaken behoren tot de nuttige geneesmiddelen, en als hij deze roeqya en smeekbede over het water leest, waarop degene die betoverd is hiervan drinkt en zich met de rest ervan wast, dan behoort dit tot de oorzaken van de genezing en het welzijn - met de toestemming van Allah. En als er zeven blaadjes van de groene lotusbloem in het water worden gedaan, nadat deze fijn zijn gemaald, dan behoort dit ook tot de oorzaken van de genezing. Velen hebben dit uitgeprobeerd en Allah heeft hier voordeel mee geschonken, en wij hebben dit uitgevoerd bij vele mensen, waarop Allah hen daarmee voordeel heeft geschonken. Dit is dus een profijtelijk en nuttig geneesmiddel voor degenen die betoverd zijn en het is ook van nut voor degene die weerhouden wordt van zijn vrouw. Want sommige mensen kunnen weerhouden worden van hun vrouw, waardoor zij geen geslachtsgemeenschap met haar kunnen hebben, maar wanneer zij deze roeqya en deze smeekbede gebruiken, zullen deze hen van nut zijn met de toestemming van Allah, ongeacht of zij deze over zichzelf lezen, of dat een ander deze over hen leest, of dat deze over het water worden gelezen, waarop zij hiervan drinken en zich met de rest ervan wassen. Dit alles is van nut voor degene die betoverd is en voor degene die weerhouden wordt van zijn vrouw. Dit zijn dus de middelen, en Allah - Verheerlijkt en Verheven is Hij - is de enige Genezer, en Hij heeft macht over alle zaken. In Zijn Hand is de ziekte en het geneesmiddel, en alles vindt plaats met Zijn Lotsbepaling en Voorbeschikking. En het is authentiek van de Boodschapper van Allah - sallallahoe ‘alayhi wa sallam - overgeleverd dat hij gezegd heeft:



ما أنزل الله داءً إلا أنزل له شفاءً علمه من علمه وجهله من جهله



"Allah heeft geen ziekte neergezonden, of Hij heeft daar een geneesmiddel voor neergezonden, welke bekend is bij degenen die het kennen en onbekend is bij degenen die het niet kennen."(4)



En dit is een Gunst van Allah - Verheerlijkt en Verheven is Hij. En Allah is de Schenker van succes en Degene Die leidt naar het rechte pad.



Bron: Madjmoe' Fataawaa wa Maqaalaat Moetanawwi'ah deel 2, blz. 688
Vertaald vanuit het Arabisch door: Ridouane Mallouki



--------------------------------------------------------------------------------


(1) Overgeleverd door al-Boekhaarie (5675) en Moeslim (2191).



(2) Overgeleverd door Moeslim (2186).



(3) Overgeleverd door Moeslim (2708).



(4) Overgeleverd door al-Boekhaarie (5678) zonder de woorden "welke bekend is bij degenen die het kennen en onbekend is bij degenen die het niet kennen." De hadieth in zijn geheel werd overgeleverd door Ahmad (3568).
www.soennah.com
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ghorabaa.forumactie.com
 
Het wettige geneesmiddel voor tovenarij
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» De wettige middelen van de bescherming tegen tovenarij en het geneesmiddel daarvan
» Hoe bescherm je jezelf tegen tovenarij en jaloezie?
» De Islamitische wetgeving betreffende tovenarij en tovenaars.
» Hoe kan een gelovige gered worden van tovenarij, zodat deze hem geen kwaad kan doen?
» Het is toegestaan voor de Al-khateeb (degene die een huwelijksaanzoek gedaan heeft) om zijn Khateebah (de vrouw waarmee hij wil trouwen) telefonisch te spreken als de voogd daar toestemming voor geeft

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
ghorabaa :: Aqiedah/ Geloofsleer-
Ga naar: