ghorabaa
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
ghorabaa

Kitaab wa Soennah
 
IndexPortalLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Hoe kun je het bestaan van het Hiernamaals bewijzen?

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ghorabaa
Admin
Ghorabaa


Aantal berichten : 703
Registration date : 17-05-08

Hoe kun je het bestaan van het Hiernamaals bewijzen? Empty
BerichtOnderwerp: Hoe kun je het bestaan van het Hiernamaals bewijzen?   Hoe kun je het bestaan van het Hiernamaals bewijzen? Icon_minitimezo sep 14, 2008 10:20 pm

Hoe kun je het bestaan van het Hiernamaals bewijzen?


Vraag:



Hoe kun je het bestaan van het Hiernamaals, oftewel het leven na de dood, bewijzen?



Antwoord:



1. Het geloof in het Hiernamaals is niet gebaseerd op blind geloof



Veel mensen zijn benieuwd naar hoe een persoon, met een wetenschappelijke en logische aard, kan geloven in het leven na de dood. De mensen veronderstellen dat iedereen die in het Hiernamaals gelooft dit op basis van blind geloof doet.



Mijn geloof in het Hiernamaals is gebaseerd op een logisch argument.



2. Het Hiernamaals is een logisch geloof



Er zijn meer dan duizend verzen in de Glorieuze Koran die wetenschappelijke feiten bevatten. Vele feiten die in de Koran worden vermeld, zijn ontdekt in de laatste eeuwen. Deze werden getoond aan prominente niet-moslimgeleerden, die het er allen mee eens waren dat dit eenvoudig niet het woord van een menselijk wezen kon zijn.



Maar de wetenschap heeft niet het niveau bereikt waarop het elke verklaring van de Koran kan bevestigen. Stel dat 80% van alles wat er in de Koran vermeld is, bewezen is als 100% correct. Over de overige 20% legt de wetenschap geen categorische verklaring af, aangezien de wetenschap het niveau niet bereikt heeft waarmee het deze verklaringen kan bewijzen of weerleggen.



Met de beperkte kennis die wij bezitten, kunnen wij zelfs niet over één enkel percentage of één enkel vers van de Koran binnen deze 20% zonder twijfel zeggen dat zij onjuist zijn. Aldus wanneer 80% van de Koran 100% bewezen is en de resterende 20% niet weerlegd is, zegt de logica dat zelfs de 20% correct is.



Het bestaan van het Hiernamaals, dat in de Koran wordt vermeld, valt in het 20% meerduidige gedeelte waarvan mijn logica zegt dat het correct is.



3. Het concept van vrede en menselijke waarden is nutteloos zonder het concept van het Hiernamaals



Is roven een goede of slechte daad? Een normale evenwichtige persoon zou zeggen dat het slecht is. Hoe kan een persoon, die niet in het Hiernamaals gelooft, een machtige en invloedrijke misdadiger ervan overtuigen dat roven slecht is? Stel dat ik de machtigste en invloedrijkste misdadiger in de wereld ben. Tegelijkertijd ben ik een intelligent en logisch persoon. Ik beweer dat roven goed is, omdat het me helpt een luxueus leven te leiden. Dus is roven goed voor me. Als iemand mij één enkel logisch argument kan geven waarom het slecht voor me is, zal ik onmiddellijk stoppen. De mensen brengen gewoonlijk de volgende argumenten naar voren:



a. De persoon die beroofd wordt, zal moeilijkheden ondervinden



Sommigen kunnen zeggen dat de persoon die beroofd wordt moeilijkheden zal ondervinden. Ik ben het er zeker mee eens dat het voor de persoon die beroofd wordt, slecht is. Maar het is goed voor mij! Als ik duizend euro roof, kan ik van een goede maaltijd in een 5 sterrenrestaurant genieten.



b. Iemand kan jou beroven



Sommige mensen beweren dat ik op een dag beroofd kan worden. Niemand kan mij beroven, omdat ik een zeer machtige misdadiger ben en ik heb honderden lijfwachten. Ik kan beroven wie ik wil, maar niemand kan mij beroven. Het roven kan een gewaagd beroep zijn voor de gewone mens, maar niet voor een invloedrijk persoon als ik.



c. De politie kan jou arresteren



Sommigen zeggen: als jij rooft, kun jij door de politie worden gearresteerd. De politie kan mij niet arresteren, omdat ik de politie op mijn loonlijst heb. Ik heb de ministers op mijn loonlijst. Ik ben het ermee eens dat een simpele rover zal worden gearresteerd en het voor hem slecht zal zijn, maar ik ben een buitengewoon invloedrijke en machtige misdadiger. Geef me één logische reden waarom het slecht voor me is en ik zal ophouden met roven.



d. Het is makkelijk verdiend geld



Sommigen kunnen zeggen: het is makkelijk verdiend geld en niet wel verdiend geld. Ik ben het er volledig mee eens dat het makkelijk verdiend geld is en dat is één van de belangrijkste redenen waarom ik roof. Als een persoon de optie heeft om geld te verdienen op een gemakkelijke manier en een moeilijke manier, dan zou elk logische persoon de gemakkelijke manier kiezen.



e. Het is tegen de menselijkheid



Sommigen kunnen zeggen dat het tegen de menselijkheid is en dat een persoon zou moeten geven om andere mensen. Ik spreek dit argument tegen door te vragen wie deze wet genoemd 'menselijkheid' geschreven heeft en waarom ik deze wet zou moeten volgen? Deze wet kan goed zijn voor de emotionele en sentimentele mens, maar ik ben een logische persoon en ik zie geen voordeel in het geven om andere mensen.



f. Het is een egoïstische handeling



Sommigen kunnen zeggen dat roven egoïstisch is. Het is waar dat het roven een egoïstische handeling is, maar waarom zou ik niet egoïstisch moeten zijn? Het helpt me om van het leven genieten.



4. Er is geen logische reden om roven te zien als een kwade handeling



Vandaar dat alle argumenten, die proberen te bewijzen dat roven een kwade handeling is, nutteloos zijn. Deze argumenten kunnen een gewoon mens misschien tevredenstellen, maar niet een machtige en invloedrijke misdadiger als ik. Geen van deze argumenten kan verdegigd worden op basis van reden en logica. Het is geen verrassing dat er zoveel misdadigers in deze wereld zijn. Op dezelfde manier kunnen verkrachting, bedrog en dergelijke worden gerechtvaardigd door een persoon als ik en er is geen logisch argument dat mij kan overtuigen dat deze dingen slecht zijn.



5. Een moslim kan een machtige en invloedrijke misdadiger overtuigen



Laten we de rollen eens omdraaien. Stel dat jij de machtigste en invloedrijkste misdadiger in de wereld bent, die de politie en de ministers op zijn loonlijst heeft staan. Je hebt een leger van misdadigers om jou te beschermen. Ik ben een moslim die jou zal overtuigen dat roven, verkrachting, bedrog, etc. slechte handelingen zijn. Als ik dezelfde argumenten zou aandragen om te bewijzen dat roven kwaad is, zal de misdadiger op dezelfde manier antwoorden als hij eerder deed. Ik ben het ermee eens dat de misdadiger logisch denkt en dat al zijn argumenten waar zijn indien hij de machtigste en invloedrijkste misdadiger is.



6. Ieder mens wil rechtvaardigheid



Ieder mens wenst rechtvaardigheid. Zelfs als hij geen rechtvaardigheid voor anderen wenst, wenst hij toch rechtvaardigheid voor zichzelf. Sommige mensen worden bedwelmd door macht en invloed en leggen pijn en lijden op aan anderen. Echter, diezelfde mensen zouden zeker bezwaar hebben als een ander hen onrecht aan zou doen. De reden dat zulke mensen ongevoelig worden voor het lijden van anderen is dat zij macht en invloed aanbidden. Hun macht en invloed staan hen niet alleen toe om anderen onrecht aan te doen, maar verhinderen anderen daarnaast om hetzelfde bij hen te doen.



7. De Almachtige God is de meest Machtige en Rechtvaardige



Als moslim zou ik de misdadiger van het bestaan van de Almachtige God overtuigen. Deze God is machtiger dan jou en is tegelijkertijd ook rechtvaardig. Hij zegt in de Glorieuze Koran:



Voorwaar, Allah behandelt niemand in de geringste mate onrechtvaardig.

(Koran 4:40)



8. Waarom straft de Almachtige God mij niet?



De misdadiger, die een logische en wetenschappelijke persoon is, is het ermee eens dat de Almachtige God bestaat, nadat hij wordt voorgesteld met wetenschappelijke feiten van uit de Koran. Hij kan stellen waarom de Almachtige God, als Hij Almachtig en Rechtvaardig is, hem niet straft?



9. Onrechtvaardige mensen zouden moeten worden gestraft



Het is vrijwel zeker dat elk slachtoffer van onrechtvaardigheid, ongeacht zijn financiële of sociale status, wil dat de onrechtpleger gestraft wordt. Elke normale persoon zou willen dat de rover of aanrander een les wordt geleerd. Hoewel een groot aantal misdadigers wordt gestraft, gaan velen vrijuit. Zij leiden een prettig, luxueus leven en genieten zelfs van een vreedzaam bestaan. Wanneer een machtige en invloedrijke persoon onrecht wordt aangedaan door iemand die machtiger en invloedrijker is, dan zou zelfs hij willen dat de dader wordt gestraft.



10. Dit leven is een test voor het Hiernamaals



Dit leven is een test voor het Hiernamaals. De Almachtige God zegt in de Glorieuze Koran:



Degene Die de dood en het leven heeft geschapen om jullie te beproeven (en te tonen) wie van jullie de beste daden verricht. En Hij is de Almachtige, de Vergevensgezinde.

(Koran 67:2)




11. Definitieve rechtvaardigheid op de Dag des Oordeels



De Almachtige God zegt in de Glorieuze Koran:




Iedere ziel zal de dood proeven. Maar pas op de Dag der Opstanding zullen jullie je beloningen volledig ontvangen. Wie dan van het Hellevuur gered wordt en het Paradijs wordt binnengelaten: voorzeker, die is geslaagd. En het wereldse leven is niets dan een misleidende genieting.

(Koran 3:185)




Definitieve rechtvaardigheid zal op de Dag des Oordeels gegeven worden. Nadat een persoon sterft, zal hij op de Dag des Oordeels samen met de rest van de mensheid worden opgewekt. Het is mogelijk dat een persoon een deel van zijn straf in deze wereld ontvangt. Echter, de definitieve beloning of bestraffing zal slechts in het Hiernamaals plaatsvinden. De Almachtige God kan een rover of aanrander in deze wereld ongestraft laten, maar hij zal zeker op de Dag des Oordeels verantwoordelijk gehouden worden en in het Hiernamaals gestraft worden.



12. Welke straf kan de menselijke wet aan Hitler geven?



De geschiedenisboeken vertellen ons dat Hitler tijdens zijn schrikbewind zes miljoen Joden heeft vergast. Zelfs als de politie hem had gearresteerd, welke straf kan de menselijke wet Hitler geven zodat rechtvaardigheid zal heersen? Het uiterste dat zij kunnen doen, is Hitler naar de gaskamer sturen. Maar dat zal slechts de straf zijn voor de moord op één Jood. Hoe zit het met de resterende 5.999.999 Joden?



13. Allah kan Hitler meer dan zes miljoen keer in het Hellevuur laten branden



Allah zegt in de Glorieuze Koran:



"Voorwaar, degenen die ongelovig zijn aan Onze Tekenen, zullen Wij in het Hellevuur leiden. Telkens wanneer hun huiden gebraden zijn, zullen Wij die vervangen door andere huiden, opdat zij de bestraffing proeven. Voorwaar, Allah is Almachtig, Alwijs."

(Koran 4:56)



Als Allah wil, kan Hij Hitler zes miljoen keer in Het Hiernamaals in het Hellevuur laten branden.



14. Geen concept mogelijk van menselijke waarden of van goed en slecht zonder het concept van het Hiernamaals




Het is duidelijk dat zonder een persoon overtuigd te hebben van het Hiernamaals, het concept van menselijke waarden en de goede of slechte aard van handelingen, onmogelijk te bewijzen is aan de persoon die onrechtvaardig is. Vooral wanneer deze invloedrijk en machtig is.

www.soennah.com
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ghorabaa.forumactie.com
 
Hoe kun je het bestaan van het Hiernamaals bewijzen?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» De Taal van de mensen in het Hiernamaals
» Herinnering aan de Bestemming van de Mensheid in het Hiernamaals
» Aantal Bewijzen dat Hidjrah verplicht is
» De Hidjaab, En de Bewijzen voor het Bedekken van het Gezicht

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
ghorabaa :: Ilm & Da’wah/ Kennis & Uitnodiging naar Allaah-
Ga naar: