ghorabaa
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
ghorabaa

Kitaab wa Soennah

IndexPortalLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Fiqh/ kennis

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ghorabaa
Admin
Ghorabaa

Aantal berichten : 703
Registration date : 17-05-08

Fiqh/ kennis Empty
BerichtOnderwerp: Fiqh/ kennis   Fiqh/ kennis Icon_minitimedi mei 20, 2008 6:39 pm

Fiqh
Allaah Ta'ala zegt: "Zeg: voorwaar mijn Salaah (gebed) mijn offer mijn leven en mijn sterven zijn opgedragen aan Allaah de Heer der Werelden." (Al-Anham: 162)

Allaah Ta'ala zegt: "En als jullie over iets van mening verschillen verwijs dan naar Allaah (Qor'aan) en de Boodschapper (Soennaah) indien jullie in Allaah en de laatste Dag geloven." (An-Nisaa: 59)

Op gezag van Moe'awiyah ibn Abie Soefyaan: De profeet (salaallaahoe `alayhie was sallem) heeft gezegd "Allaah geeft kennis (Fiqh) van het geloof aan degenen met wie Hij het goede voorheeft." (Boechaarie nr. 71)

Iemaam Aboe Haatim Ar-Raazie zegt; "Onze Madhab en keuze is: het volgen van de profeet (sallahoe alayhie was sellem) en Zijn metgezellen en de opvolgers, en het vasthouden aan Madhab Ahloel-Athr!" (Overgeleverd door Al-Laalekaai deel 1 blz. 179)

www.ahloelhadith.com
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ghorabaa.forumactie.com

Fiqh/ kennis
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Artikkelen van Ibn Qayyim al-Jawziyyah
» Wat is belangrijker: het opdoen van kennis, of het huishouden doen?
» Shaykh Saalih Al-Fauwzaan - moge Allaah hem behouden werd gevraagd: als een moebtadi' die bekend staat om zijn bid'ah een boek in fiqh schrijft, kan men dan voordeel nemen uit zijn boek?
» Shaykh Saalih Al-Fauwzaan - moge Allaah hem behouden werd gevraagd: als een moebtadi' die bekend staat om zijn bid'ah een boek in fiqh schrijft, kan men dan voordeel nemen uit zijn boek?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
ghorabaa :: Ilm & Da’wah/ Kennis & Uitnodiging naar Allaah-
Ga naar: