In sahih al-Bukhari nr 3860, deel van de overlevering, is het volgende op gezag van Abu Hurairah overgeleverd:
[..] De Profeet salla Allaahu 'alayhi wa sallam zei zei tegen Abu Hurairah: "Breng stenen, zodat ik mij kan reinigen (na de natuurlijke behoefte), maar breng geen bot of mest". Ik (Abu Hurairah) bracht hem - salla Allaahu 'alayhi wa sallam - de stenen en zette deze naast hem en liep weg. Toen hij klaar was liep ik samen met hem en vroeg: "hoe zit het met het bot en het mest?". De Profeet - salla Allaahu 'alayhi wa sallam - zei: "Het is voedsel voor de jinn. Een delegatie van djinn uit Noesaybien kwam naar mij. En zo aardig dat zij waren, vroegen ze mij om voorzieningen (de resten van het eten wat mensen eten). Ik smeekte Allaah voor hen dat zij nooit langs mest of bot zouden gaan zonder dat zij er voedsel op zouden vinden."
In sahih soenan at-Tirmidi 1/8, nr 17. Is er ook een soortgelijke overlevering hierover. Hierin is door AbduAllaah Ibn Mas'ud overgeleverd dat:
De profeet - salla Allaahu 'alayhi wa sallam - zei: "Reinig jullie niet met mest of met botten (na de natuurlijke behoefte), want het is voedsel voor jullie broeders onder de djinn."