ghorabaa
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
ghorabaa

Kitaab wa Soennah
 
IndexPortalLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 door Shaychah Umm 'Abdillaah al-Waadi'iyyah, Imaam Muqbil over het vrije mixen tussen mannen en vrouwen

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ghorabaa
Admin
Ghorabaa


Aantal berichten : 703
Registration date : 17-05-08

door Shaychah Umm 'Abdillaah al-Waadi'iyyah, Imaam Muqbil over het vrije mixen tussen mannen en vrouwen Empty
BerichtOnderwerp: door Shaychah Umm 'Abdillaah al-Waadi'iyyah, Imaam Muqbil over het vrije mixen tussen mannen en vrouwen   door Shaychah Umm 'Abdillaah al-Waadi'iyyah, Imaam Muqbil over het vrije mixen tussen mannen en vrouwen Icon_minitimedo mei 22, 2008 9:42 am

door Shaychah Umm 'Abdillaah al-Waadi'iyyah

Imaam Muqbil over het vrije mixen tussen mannen en vrouwen

Hij trotseerde een onwetend volk en mensen van de begeertes, terwijl hij alleen en op zichzelf was. Hij gebood het goede voor hen en verbood het slechte voor hen. In het begin van zijn uitnodiging ging hij wel eens naar buiten toe en schreeuwde naar hen met zijn luidste stem: "Het vrije mixen tussen mannen en vrouwen is slecht!"

Imaam Muqbil over de liefde voor kennis en de geleerden

Hij had een immense en uitgestrekte liefde voor de geleerden en de nuttige kennis die door zijn vlees, bloed en zenuwen stroomden sinds zijn jeugd. Hijzelf heeft ons daarover ge?nformeerd.

Op een dag - op een maandag in de maand van Safar in het jaar 1420 - tijdens een les die hij aan het geven was, drukte hij zijn liefde uit voor kennis: "Wat is beter dan kennis? Het is beter dan goud en geld. Het is beter dan mooie, beeldschone vrouwen. Het is beter dan koningschap." En toen zei hij: "Inshaa Allaah zullen we naar kennis zoeken totdat we sterven."

Imaam Muqbil's zorg voor het sterk vastklampen aan de Sunnah

Van onder zijn woorden: "We zullen nooit de Sunnah van de Boodschapper van Allaah ('aleyhi sallaatu wassalaam) verlaten, zelfs al worden we fel en wreed gebeten."

Imaam Muqbil over het tegengaan van de Da'wah door er minachting voor te hebben

Het was moeilijk voor hem en het ging hem naar het hart wanneer de Da'wah werd tegengegaan vanwege minachting en hij waarschuwde daarvoor door te zeggen: "Het is verplicht voor ons dat we Allaah vrezen met betrekking tot de Da'wah en dat we haar niet tegengaan en er minachting voor koesteren."

Imaam Muqbil's blijdschap voor Ahlus Sunnah die de waarheid verspreiden in onze tijd en voor de mensen die de waarheid accepteerden

Hij was vreugdevol vanwege de mensen die in onze tijd de waarheid accepteerden en Ahlus Sunnah die zich vasthielden aan het uitvoeren van wat verplicht is en hij zei dan: "Ahlus Sunnah, en alle lof komt Allaah toe, heeft de kloof gedicht en de vijanden van de Islaam zijn door hen ge?ntimideerd. Amerika is bereid de Sufi te helpen, de Shi'a en de ongelovige, maar wat betreft Ahlus Sunnah, nee."

Imaam Muqbil over het begrip van de Salaf as-Saalih

Hij was gewoon te zeggen: "We aanbidden Allaah volgens het begrip van de Salaf as-Saalih in overeenstemming met de bewijzen en we zeggen: Zij zijn ons voorgegaan in al het goede.' Zij zijn geprezen door Allaah, de Verhevene:

"De allereersten van de Muhaajirien en de Ansaar en degenen die hen volgen in oprechtheid." [Surah at-Tawbah (9): Aya 100]

En de woorden van de Profeet ('aleyhi sallaatu wassalaam): "De beste van jullie zijn mijn generatie, degenen die na hen komen en degenen die na hen komen."

Imaam Muqbil over het wegblijven van hetgeen wat geen profijt biedt in dit leven

Hij was een Zaahid (asceet) in dit leven van deze wereld en haar ellendige begeerten die zeker zullen verdwijnen. Het kon hem niet schelen of het zijn weg opkwam of hem verliet. Hij leefde in een simpel huisje dat grotendeels van klei was gemaakt. Sommige van de goede mensen hadden hem aangeboden om zijn huis te slopen en een prachtig huis te bouwen, maar hij weigerde.

Waarlijk, hij bevond zich op een opmerkelijke Zuhd en het is niet bekend dat hij boog. Daarom waarschuwde hij voor het leven van deze wereld en van onder zijn woorden: "Het leven van deze wereld houdt een persoon op en hindert hem. Ze veroorzaakt zelfs dat ze met hem speelt, waardoor hij haar boven het Hiernamaals verkiest. Ze verblindt en zorgt ervoor dat iemand doof wordt."

Imaam Muqbil over nederigheid en bescheidenheid

Hij stelde zich boven niemand op, noch was hij verwaand of onder de indruk van zichzelf, noch was hij hoogmoedig en iedereen die met hem te maken had, weet dit van hem. Hij zei wel eens: "Ik ben tekort geschoten." En hij zei: "Ik ben niet tevreden over mijzelf."

Imaam Muqbil's visie op de Da'wah die verspreid werd in Jemen

Hij zei over de Da'wah toen die begon te overheersen en verspreid werd: "Dit is iets dat Allaah heeft gewild. Het is niet vanwege onze kracht, noch vanwege onze welbespraaktheid, noch vanwege onze overvloed aan kennis, noch vanwege onze overvloed aan rijkdom."

Imaam Muqbil's visie op zijn studenten

Hij zei meer dan één keer tegen zijn studenten: "Ik beschouw jullie als mijn collega's."

Imaam Muqbil over arrogantie en verwaandheid

Hij heeft gezegd: "Arrogantie is van de grootste weerhouders van het goede en voortreffelijkheid. Hij, de Verhevene, heeft gezegd:

"Ik zal degenen die zich onterecht arrogant op aarde gedragen, afwenden van Mijn Ayaat." [Surah al-A'raaf (7): 146]

De arrogante en verwaande persoon wordt gehaat onder de mensen, ook al zou hij hen bakken met goud geven."

Imaam Muqbil's afkeer van roem

De mensen die reizen naar dit gezegende centrum en samenkomen, duidt op de roem van deze Da'wah en haar niveau dat is gestegen, en alle lof komt Allaah toe. Dit alles was in tegenstelling tot het feit dat onze vader en Shaych niet hield van roem. Hij zei wel eens: "Ik ben getest met roem."

Een voorbeeld van Imaam Muqbil's nederigheid

Hij zei altijd: "We zijn onwetend over sommige zaken en hebben kennis over andere zaken. We hebben het soms aan het juiste eind en we hebben het verkeerd op andere tijden."

Imaam Muqbil over het niet worden gekwetst door degenen die minachten

Er was tegen hem gezegd terwijl ik aan het luisteren was: "Sommige mensen praten slecht over jou." Dus hij zei: "Het doet mij geen pijn. Mijn zondes zijn meer (een last)." Hij zei dit terwijl er een glimlach op zijn gezicht was.

Imaam Muqbil over het effect van zondes

Eens begon zijn linkerhand te trillen, dus hij zei tegen mij: "Dit is vanwege mijn zondes." en hij reciteerde de Woorden van de Verhevene:

"En wat voor een rampspoed jou overkomt, het is vanwege jouw handen hebben verdiend. En Hij vergeeft veel." [Surah Shooraa (42): Aya 30]

Imaam Muqbil over het vrezen van hypocrisie

Hij heeft gezegd: "Wie geen hypocrisie voor zichzelf vreest, is misleid en blind."

Imaam Muqbil over Tawakkul

Hij had een groot vertrouwen (in Allaah). En daarom richtte hij zijn zaken tot Allaah en zei: "Gemak komt voort uit de Hand van Allaah." En wanneer hij zijn bezit uitgaf, zei hij: "Allaah zal het voor mij compenseren."

Een voorbeeld van Imaam Muqbil's zachtheid en vrijgevigheid

Er was eens tegen hem gezegd terwijl ik aan het luisteren was: "Er is gezegd dat jij grote sommen geld bezit." Dus hij zei: "Als ik dat bezit, dan heb ik het hieraan uitgegeven," en hij wees naar rechts, links, naar voren en naar boven.

Hij gaf voorrang aan de studenten van de kennis, in het bijzonder de gevorderde studenten, omdat zij meer verdienden in zijn visie dan anderen.

Een voorbeeld van Imaam Muqbil’s wijsheid

Hoeveel zaken zijn hem gevraagd, waarop hij zei: "Allaah weet het best." Over hoeveel mensen is hij gevraagd, waarop hij zei: "Ik ben niet in staat om woorden over hem te uiten." Dus bleef hij voor een paar jaar stil over hem, totdat zijn staat duidelijk werd. Dus zijn er nog slechte woorden over hem (Imaam Muqbil) na dit?

Een voorbeeld van Imaam Muqbil’s genade en compassie voor zijn studenten

Hij zei tegen zijn studenten: "Oh mijn kinderen, ik zweer bij Allaah dat als kennis in een glas kon worden gegoten, dan zou ik dat voor jullie doen. Maar het kan niet worden verkregen, behalve door hard te werken, uitputting en het schaven van de knie?n. En Yahyaa bin Abee Katheer heeft tegen zijn zoon 'Abdullaah gezegd: Kennis kan niet worden bereikt met een uitgerust lichaam.' Overgeleverd door Muslim in zijn Saheeh in het Boek van het Gebed."

Imaam Muqbil droeg een grote zorg voor de niet-Arabische broeders

Hij droeg in het bijzonder een grote zorg voor de niet-Arabische broeders. Soms leerde hij hen wat Arabische woorden en zei: "Met hen zitten (hen leren), zal je niet schaden."

Imaam Muqbil over familie-leven

Hij leerde ons hoe we intenties moesten maken, in eten en in drinken, om Taqwa te laten stijgen en zo Allaah’s beloning te verdienen. Hij zei: "Hou je niet bezig en span je niet in voor het bereiden van het eten. We zullen eten wat gemakkelijk is voor jullie om te bereiden."

Imaam Muqbil wenste het beste voor zijn kinderen

Hij zei tegen mij: "Ik hoop dat jij een Faqeehah wordt."

Imaam Muqbil riep op naar het uitnodigen van Tawheed

Hij riep op naar het uitnodigen van Tawheed en hij zei: "Wanneer zij eenmaal liefde hebben voor Tawheed, het hebben geleerd en begrijpen, zullen zij zich niet overgeven aan iets anders. Dus wanneer zij eenmaal zichzelf hebben bevrijd van Shirk, zal het gemakkelijker zijn voor hen en zullen zij meer hun best doen om zich te bevrijden van andere zaken."

---

Genomen van: Nubdhah Mukhtasarah min Nasaa'ih Waalidee al-'Allaamah Muqbil bin Haadee al-Waadi'iy
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ghorabaa.forumactie.com
 
door Shaychah Umm 'Abdillaah al-Waadi'iyyah, Imaam Muqbil over het vrije mixen tussen mannen en vrouwen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Betreffende Correspondentie tussen Mannen en Vrouwen die niet Mahram van elkaar zijn
» Corresponderen van van mannen en vrouwen op het net
» Ik ben een zuster die niet in staat is om zwanger te worden behalve door middel van kunstmatige inseminatie i.e. door mijn ei en man zijn sperma te nemen en het vruchtbaar te maken buiten mijn baarmoeder en daarna in mijn baarmoeder plaatsen.
» De Relatie Tussen Een Faqeeh En Een Muhhadith
» Wat is het islamitische oordeel over het plukken van het haar tussen de wenkbrauwen?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
ghorabaa :: Tazkiyah/ Zuivering van de Ziel-
Ga naar: