ghorabaa
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
ghorabaa

Kitaab wa Soennah
 
IndexPortalLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Andere kenmerken van de Profeet Mohammed (vrede zij met hem) - Het Zegel der Profeetschap

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ghorabaa
Admin
Ghorabaa


Aantal berichten : 703
Registration date : 17-05-08

Andere kenmerken van de Profeet Mohammed (vrede zij met hem) - Het Zegel der Profeetschap Empty
BerichtOnderwerp: Andere kenmerken van de Profeet Mohammed (vrede zij met hem) - Het Zegel der Profeetschap   Andere kenmerken van de Profeet Mohammed (vrede zij met hem) - Het Zegel der Profeetschap Icon_minitimevr nov 14, 2008 1:19 pm

Andere kenmerken van de Profeet Mohammed (vrede zij met hem) - Het Zegel der Profeetschap




'Aasim (moge Allah hem genadig zijn) zei:



''Abdoellah ibn Sardjis (moge Allah tevreden met hem zijn) zei: 'Ik heb de Profeet (vrede zij met hem) gezien en ik heb brood en vlees met hem gegeten.' Ik vroeg hem: 'Heeft de Profeet (vrede zij met hem) vergeving voor jou gevraagd?' Hij antwoordde: 'Ja en ook voor jou.' Vervolgens reciteerde hij het volgende Vers:




'En vraag vergeving voor jouw zonde en voor de gelovige mannen en vrouwen.'

Koran 47:19




Daarna zei hij: 'Toen ging ik achter de Profeet (vrede zij met hem) staan en ik zag het Zegel der Profeetschap tussen zijn schouders, nabij de linkerschouder. Het zag eruit als een vuist en het bevatte moedervlekken als kleine bultjes.'

(Sahieh Moeslim: 2346)



Djaabir ibn Samoerah (moge Allah tevreden met hem zijn) zei:



'Ik zag het Zegel (der Profeetschap) nabij zijn schouder. Het had de grootte van een duivenei en dezelfde kleur als zijn lichaam.'

(Sahieh Moeslim: 2344)






Zijn schouders



Al-Baraa- ibn 'Aazib (moge Allah tevreden zijn met hem en zijn vader) zei over de Profeet (vrede zij met hem):



'Zijn schouders waren ver uit elkaar.'


(Sahieh al-Boekhaarie: 3551 en Sahieh Moeslim: 2337)






Zijn onderarmen



Aboe Hoerayrah (moge Allah tevreden met hem zijn) zei:



'De Profeet (vrede zij met hem) had lange onderarmen.'


(Sahieh al-Djaami' (4816) van al-Albaanie)






Zijn handen



Anas ibn Maalik (moge Allah tevreden met hem zijn) zei:



'De Profeet (vrede zij met hem) had grote handen en voeten en een mooi gezicht. Ik heb nooit iemand gezien zoals hij, niet vóór hem en niet na hem.'

(Sahieh al-Boekhaarie: 5907)



'Alie ibn Abie Taalib (moge Allah tevreden met hem zijn) zei:



'De Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) had dikke vingers.'

(Sahieh Soenan at-Tirmidhie (3637) van al-Albaanie)



Anas ibn Maalik (moge Allah tevreden met hem zijn) zei:



'Ik heb nooit zijde of brokaat gevoeld zachter dan de hand van de Profeet (vrede zij met hem).'

(Sahieh al-Boekhaarie: 3561 en Sahieh Moeslim: 2330)



Aboe Djoehayfah (moge Allah tevreden met hem zijn) zei:



'Ik nam de hand van de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) en plaatste deze op mijn gezicht. Ik merkte dat deze kouder was dan sneeuw en lekkerder rook dan muskus.'

(Sahieh al-Boekhaarie: 3553)






Zijn voeten



Anas ibn Maalik (moge Allah tevreden met hem zijn) zei:



'De Profeet (vrede zij met hem) had grote handen en voeten.'

(Sahieh al-Boekhaarie: 5907)



Ook zei hij:



'De Profeet (vrede zij met hem) had dikke tenen.'

(Sahieh al-Boekhaarie: 5910)



Djaabir ibn Samoerah (moge Allah tevreden met hem zijn) zei:



'De Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) had weinig vlees op zijn hielen.'

(Sahieh Moeslim: 2339)



Aboe Hoerayrah (moge Allah tevreden met hem zijn) zei over de Profeet (vrede zij met hem):



'Wanneer hij stapte, plaatste hij zijn hele voet op de grond en hij had geen voetholtes.'

(Dalaa-il an-Noeboewwah (1/275) en Tahdhieb Taariekh Dimashq (1/319). Ibn Hadjar zei in Fath al-Baarie (6/657): 'Zijn keten is goed.')






Zijn geur



Anas ibn Maalik (moge Allah tevreden met hem zijn) zei:



'Ik heb nooit een geur geroken die lekkerder ruikt dan de geur van de Profeet (vrede zij met hem).'

(Sahieh al-Boekhaarie: 3561 en Sahieh Moeslim: 2330)



Djaabir ibn Samoerah (moge Allah tevreden met hem zijn) zei:



'Ik bad het middaggebed met de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem). Daarna ging hij naar zijn gezin en ik ging met hem mee. Toen kwam een aantal kinderen hem tegemoet, waarna hij over de wangen van eenieder van hen begon te aaien. Hij aaide ook over mijn wangen en ik voelde dat zijn hand koel was of ik rook een lekkere geur van zijn hand alsof hij deze net uit de zak van een parfumeur had gehaald.'

(Sahieh Moeslim: 2329)



Aboe Djoehayfah (moge Allah tevreden met hem zijn) zei:



'Ik nam de hand van de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) en plaatste deze op mijn gezicht. Ik merkte dat deze kouder was dan sneeuw en lekkerder rook dan muskus.'

(Sahieh al-Boekhaarie: 3553)



Anas ibn Maalik (moge Allah tevreden met hem zijn) zei over de Profeet (vrede zij met hem):



'Zijn zweetdruppels waren als parels.'

(Sahieh Moeslim: 2330)



Anas ibn Maalik (moge Allah tevreden met hem zijn) zei:



'De Profeet (vrede zij met hem) kwam bij ons thuis en deed een middagdutje, waarna hij begon te zweten. Toen kwam mijn moeder met een fles en begon het zweet van zijn lichaam te vegen en in de fles te doen. De Profeet (vrede zij met hem) werd wakker en zei: 'O Oemm Soelaym, wat ben je aan het doen?' Zij antwoordde: 'Dit is jouw zweet dat wij met onze parfum mengen. Het is het lekkerste parfum.'

(Sahieh Moeslim: 2331)



-------------------------------------



Vertaald vanuit het Arabisch

Bronnen: Sahieh al-Boekhaarie

Sahieh Moeslim

Sahieh Soenan at-Tirmidhie van al-Albaanie

Sahieh al-Djaami' van al-Albaanie

Dalaa-il an-Noeboewwah van al-Bayhaqie

Mawsoe'at Nadrat an-Na'iem fie Makaarim Akhlaaq ar-Rasoel al-Kariem van Saalih ibn Hoemayd
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ghorabaa.forumactie.com
 
Andere kenmerken van de Profeet Mohammed (vrede zij met hem) - Het Zegel der Profeetschap
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Het hoofdhaar van de Profeet Mohammed (vrede zij met hem)
» De grijsheid van de Profeet Mohammed (vrede zij met hem)
» Het hoofd en de baard van de Profeet Mohammed (vrede zij met hem)
» Een algemene omschrijving van het uiterlijk van de Profeet Mohammed (vrede zij met hem)
» De Profeet vrede zei met hem zei, 'Geef hem wat honing.'

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
ghorabaa :: Hadieth/ Profetische Overleveringen-
Ga naar: